تربیت 545 حافظ قرآن کریم در فریدن
کد خبر: 3670779
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

تربیت 545 حافظ قرآن کریم در فریدن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، 545 نفر حافظ را به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در مورد فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه گفت: این اداره در بحث اجرای مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر و ابتهال و همچنین تربیت حافظان قرآن کریم فعالیت می‌کند.
وی همچنین در مورد اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم اظهار کرد: خوشبختانه ما در اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم جزء شهرستان‌های پیشرو محسوب می‌شویم در همین زمینه توانسته‌ایم از اول سال جاری تاکنون 545 نفر را در این طرح به عنوان قرآن پژوه ثبت نام و به آنان خدمات لازم را ارائه کنیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت در این زمینه افزود: بیشتر این حفاظ در اماکن مذهبی و امامزادگان به حفظ قرآن کریم مشغول هستند.
حجت الاسلام نصیر الاسلامی در ادامه به مراکزی که در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم مشارکت دارند اشاره و بیان کرد: بقعه شیخ ابوسلیمان دارنی(ره) شهر داران، امامزاده عبدالله(ع) شهر رزوه، امامزاده سید محمد(ع) روستای ننادگان، امامزاده احمد ابراهیم(ع) شهر بوئین میاندشت، امامزادگان شهر افوس و در شهرستان فریدونشهر نیز مرکز ملی حفظ قرآن کریم وجود دارد که در طول سال به صورت مستمر به قرآن پژوهان شرکت کننده در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم خدمات آموزشی لازم را ارائه می‌کنند و میزبان حافظان و قاریان قرآن کریم هستند.
وی بیان کرد: مسابقات قرآنی هر ساله در اسفندماه و به دو صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و افرادی که حائز رتبه می‌شوند گواهی نامه معتبر از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه به آن ها اعطا می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن افزود: مسابقات حفظ قرآن کریم در جزء‌های 30، 30 و یک، 30 و یک و دو، پنج جزء، 10 جزء و.. و حفظ کل برگزار می‌شود و جوایز نفیسی نیز به نفرات برتر این مسابقات اهدا می‌شود.

captcha