تغيير پايتخت اسرائيل، وحدت جهان اسلام را در پی خواهد داشت/ ایجاد وفاقی ملی در پی این اقدام
کد خبر: 3670803
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

تغيير پايتخت اسرائيل، وحدت جهان اسلام را در پی خواهد داشت/ ایجاد وفاقی ملی در پی این اقدام

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به انتقال سفارت آمریكا به قدس و اعلام پایتختی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: این تصمیم ترامپ‌ قطعاً یك خطر جدی برای منافع خود آمریكا به ویژه در كشورهای اسلامی است چرا كه این موضوع حتماً میان جهان اسلام وحدت ایجاد می‌كند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام به عنوان یك حكومت سیاسی به صورت رسمی مطرح شد و الگوی آن را نظام انقلاب اسلامی معرفی كرد، گفت: این نظام الگویی از سیاست و حاكمیت را به همه دنیا معرفی كرد.

انقلاب اسلامی الگویی از سیاست و حاكمیت را به دنیا ارائه كرد
وی افزود: ارائه این الگوی حاكمیتی به دنیا موجب شد یكسری سئوالاتی ایجاد شود از قبیل اینكه آیا اسلام جوابگوی درخواست‌های مادی جامعه هست؛ آیا اسلام می‌تواند رفاه و آسایش مردم را تأمین كند؛‌ آیا حاكمیت اسلامی جوابگوی همه نیازهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مردم هست و آیا اصولاً حاكمیت اسلامی می‌تواند به عنوان یك حاكمیت قدرتمند ایفای نقش كند.
رضایی با تصریح اینكه انقلاب اسلامی در طول 38 سال گذشته توانست به این سئوالاتی كه برای ادیان و افراد مختلف ایجاد شده بود، پاسخ دهد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دادن كه اسلام بهترین الگوی حاكمیتی است و قاعدتاً برای رسیدن به حاكمیت دینی باید تلاش كرد و زحمت كشید تا ما بتوانیم حاكمیت دین را در مباحث سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود پیاده كنیم از این رو راه درازی پیش رو داریم كه انقلاب اسلامی نشان داد تمام این‌ها شدنی است.
رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس اظهار كرد: به خودی خود وقتی حاكمیت اسلامی مطرح می‌شود كه شعار آن عدالت‌خواهی، مساوات، بیزاری و تبری از ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم، استقلال، آبادی و آزادی به معنای واقعی خودش و جمهوریت باشد كه در واقع می‌بینیم این نظام توانسته است یك حاكمیت خوب و قابل قبولی در تمام این عرصه‌ها به دنبال معرفی كند.

دو نوع نگاه نسبت به نظام جمهوری اسلامی در دنیا وجود دارد
وی همچنین به نگاه دنیا به نظام جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره كرد و گفت: می‌توانیم بگوییم دو نوع نگاه در دنیا به ما وجود دارد؛ یكی نگاه خوش بینانه است و آن چیزی كه درخواست درونی انسان‌ها بوده را می‌بینند كه در این انقلاب دیده می‌شود و اصولاً در شعارهای انقلاب اسلامی ما حمایت از انسان‌های مظلوم و ستم‌دیده می‌شود، بنابراین كسانی كه این نگاه خوش‌بینانه را دارند از این نظام حمایت می‌كنند.
رضایی ادامه داد: در برابر این نگاه، نگاه دیگری است كه معاندانه و دشمنانه است و مشخص است افرادی كه منافع آن‌ها به خطر افتاده است و همچنین حاكمیت‌هایی كه زیاده‌خواه و دنبال مصادره منافع دیگران بودند، دارای این نگاه هستند و معلوم است كه برای این‌ها پذیرش چنین نظامی سخت است و وقتی می‌بینند كه نظامی آمده كه این حاكمیت آنان را تهدید می‌كند و یك الگوی جدید به بشر معرفی كرده است، تلاش می‌كنند تا به اشكال گوناگون آن را خدشه‌دار كنند.
وی یادآور شد: این افراد و حاكمیت‌های زیاده‌خواه كه شامل آمریكایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش می‌كردند تا این انقلاب را خدشه‌دار كرده و با مشكل مواجه كنند و در این راه اقدامات متعددی از جمله تحمیل جنگ، بمباران شهرها، ترور اشخاص و ایجاد رعب و ترس در دل مردم، اعمال تحریم‌های متعدد و غیره انجام دادند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: امروز هم ترامپ، رئیس جمهور آمریكا به راحتی می‌آید طرحی كه برخی از روسای جمهور سابق آن را نتوانستند عملیاتی كنند و حتی روی كاغذ بیاورند و آن را تصویب نكردند و تلاش كردند تا زیر بار خواست صهیونیست‌ها نروند، اجرا كرد و سفارت خود را به قدس انتقال داد.
وی اضافه كرد: این تصمیم ترامپ‌ همانند دیگر تصمیم‌هایی كه در ارتباط با جهان اسلام و به خصوص انقلاب اسلامی می‌گیرد، بدون فكر صورت گرفته است و قطعاً یك خطر جدی برای منافع خود آمریكا به ویژه در كشورهای اسلامی است چرا كه این موضوع حتماً میان جهان اسلام وحدت ایجاد می‌كند.

حتی سردمداران خود فروخته برخی از كشورهای عربی هم نمی‌توانند سكوت كنند
رضایی گفت: امروز حتی سردمداران خودفروخته برخی از كشورهای عربی دیگر این قضیه را نباید تحمل كنند و اگر چنین كاری كنند، لكه ننگی در زندگی سیاسی و حاكمیتی آن‌ها برای همیشه به ثبت می‌رسد و آیندگان درباره آن‌ها قضاوت خواهد كرد كه در برابر دین، مذهب و عقایدشان چه بی غیرت بوده‌اند.
وی با تصریح اینكه این اقدام ترامپ می‌تواند در كشور خودمان نیز وفاق ایجاد كند، افزود: همان طور كه در بحث تحریم‌ها و عدم پایبندی آمریكا در بحث برجام، توانست یك وفاق ملی در كشور ما ایجاد كند و كل اندیشه‌ها و نگاه‌ها و دیدگاه‌ها و جناح‌ها را به هم نزدیك كرد، این اقدام ترامپ نیز این كار را انجام دهد.

اقدام ترامپ، تمام گروه‌های كشورمان را در یك خط قرار می‌دهد
رضایی اعتقاد دارد كه انتقال سفارت آمریكا به قدس و اعلام تغییر پایتختی اسرائیل از تلاویو به قدس،‌ خدمتی دومی بود كه ترامپ به جامعه اسلامی كرد و باعث شد كه تمام گروه‌های آن را در یك خط قرار دهد.
رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس همچنین گفت: قطعاً همان طور كه مقام معظم رهبری وعده دارند در آینده چیزی به نام صهیونیست و اسرائیل در نقشه جهان نخواهیم دید ضمن اینكه سردار سلیمانی نیز این وعده خود را محقق خواهد كرد چنانچه وعده نابودی داعش را در طی مدت زمانی كه معین كرده بود، محقق ساخت.

captcha