بیانیه استاندار قزوین در محکومیت تصمیم نابخردانه ترامپ در خصوص بیت‌المقدس
کد خبر: 3670810
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

بیانیه استاندار قزوین در محکومیت تصمیم نابخردانه ترامپ در خصوص بیت‌المقدس

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار قزوین با صدور بیانیه‌ای تصمیم نابخردانه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص بیت‌المقدس و اعلام آن به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین با صدور بیانیه‌ای تصمیم نابخردانه و اقدام غیرانسانی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص بیت‌المقدس و اعلام آن به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کرد.
زاهدی در این بیانیه آورده است: تصمیم تحریک‌آمیز، غیرمنطقی و متفرعنانه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اعلام بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس، حرکتی ضد انسانی و نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است که موج مخالفت‌ها را در سرتاسر کشورهای جهان به‌ویژه ملت‌های مسلمان برانگیخت و بیش از گذشته شعار وحدت و همدلی را در بین ملت‌های آزاده و امت محمدی (ص) به‌عنوان یک ضرورت اولیه و خمیرمایه حرکت‌های اثربخش مطرح و بر سر زبان‌ها انداخت.
وی در ادامه اشاره کرده است: اکنون بر همه دولت‌ها، جریان‌ها و جمعیت‌های اسلامی لازم است تا فارغ از اختلافات فرقه‌ای، دست از نظاره‌گری بردارند و با اتحاد و همبستگی در مقابل فزون‌خواهی‌های رژیم جعلی صهیونیستی و استکبار جهانی بایستند.
زاهدی در پایان تأکید کرده است: این‌جانب ضمن محکومیت این تصمیم خودسرانه، نابخردانه و ضد انسانی رئیس‌جمهور آمریکا، امیدوارم همه دولت‌های مستقل، شخصیت‌های ذی‌نفوذ، نویسندگان و آزادیخواهان، روشنفکران متعهد و مردمی، جریان‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سراسر گیتی به‌ویژه در بین ملت‌های آزاده و مسلمان، این فرصت و شرایط پیش‌آمده را مغتنم بشمارند و مسئله قدس را در دستور کار دائمی خویش قرار داده و اجازه ندهند اختلافات فرقه‌ای و منطقه‌ای غبار فراموشی بر مسئله فلسطین و قدس شریف بنشاند. آزادسازی قدس شریف و مسجدالاقصی به‌عنوان قبله اول مسلمانان آرزوی هر مسلمان شریف و انسان آزاده‌ای است که باید در جهت تحقق این آرمان فلسطینیان و امت اسلامی گام‌های اساسی‌تری برداشته شود.

captcha