نحوه اجرای طرح «منادیان وحدت» در مناطق زلزله‌زده کرمان و کرمانشاه
کد خبر: 3670814
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
آقامحمدی تشریح کرد:

نحوه اجرای طرح «منادیان وحدت» در مناطق زلزله‌زده کرمان و کرمانشاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به استقبال فراوان و کم‌نظیر مردم از طرح «منادیان وحدت» از اجرای این طرح قرآنی در مناطق زلزله‌زده کشور خبر داد.

اجرای طرح «منادیان وحدت» در مناطق زلزله‌زده کرمان و کرمانشاه/ استقبال فراوان مردم از طرح

منصور آقامحمدی، مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اجرای طرح «منادیان وحدت» که طی ایام هفته وحدت و از سوی سازمان دارالقرآن الکریم در استان‌های مختلف کشور اجرا شد، اظهار کرد: سازمان دارالقرآن الکریم در راستای گرامیداشت ایام هفته وحدت و ولادت باسعادت حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی(ص)‌ و امام جعفر صادق(ع)‌، با درنظر گرفتن این ایام و با استفاده از ظرفیت چهره‌های قرآنی استان‌های مختلف ازجمله قاریان و حافظان برتر، طرح «منادیان وحدت» که الگویی از طرح «سفیران نور» در ایام ماه مبارک رمضان بود را در 13 استان کشور که هموطنان اهل سنت در آن‌ها ساکن هستند، اجرا کرد.
مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: طی اجرای این طرح قرآنی، محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با استفاده از ظرفیت ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها در نقاط مختلف هر استان اجرا شد که در این محافل قرآنی، گروه‌‌های اعزامی شامل قاریان ممتاز و بین‌المللی، حافظان کل قرآن و سخنرانانی به اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی پرداختند.
آقامحمدی تصریح کرد: از نقاط قابل توجه در برگزاری این محافل، اجرای تعدادی از برنامه‌های قرآنی توسط قاریان، حافظان و سخنرانان برجسته اهل تسنن بود که این امر در استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان از برجستگی بیشتری برخوردار بود به نوعی که با توجه به گزارشات واصله، موجی از هموطنان در این محافل که به صورت مشترک اجرا شد، حضور پیدا کرده بودند و از برگزاری این مراسم اظهار رضایت زیادی داشتند.
وی افزود: همچنین، در برخی از این محافل از قاریان برجسته‌ای همچون سعید پرویزی در بوشهر و گلستان، سیدمصطفی حسینی در سیستان و بلوچستان، مهدی فروغی در گلستان، سیداحمد مقیمی و علی خشنود در کرمانشاه در کنار دیگر قاریان خوش‌خوان این مناطق استفاده شد.
مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: از دیگر نکات حائز اهمیت این محافل می‌توان به این مورد اشاره کرد که با توجه به حادثه زلزله در استان‌های کرمانشاه و کرمان، تعدادی از این برنامه‌های قرآنی با حضور چهره‌های برجسته در مناطق زلزله‌زده برگزار شد که مورد توجه اهالی این استان‌ها به ویژه مناطق زلزله‌زده قرار گرفت.
آقامحمدی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد تا طرح‌هایی مانند منادیان وحدت در دیگر ایام سال نیز در مناطق مختلف کشور اجرا شود تا تمامی مردم کشورمان بتوانند از برکات اجرای چنین طرح‌هایی بهره‌مند شوند.

captcha