استقبال موسسات قرآنی زنجان برای حضور در مسابقات
کد خبر: 3670822
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
مقدم خبر داد:

استقبال موسسات قرآنی زنجان برای حضور در مسابقات

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برگزاری مسابقات قرآنی گامی در جهت ایجاد انگیزه در میان عموم مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت است و شاهد استقبال خوب موسسات استان از حضور در مسابقات قرآنی هستیم.

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن یکی از اقداماتی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام ویژه‌ای به آن دارد و به تبع آن نیز این برنامه‌ها در استان زنجان برگزار می‌شود.
 
مقدم با اشاره به استقبال خوب زنجانی‌ها از حضور در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال نیز آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این آزمون با عنوان یادواره استاد سیدمهدی فاطمیان برگزار می‌شود، تاکید کرد: امسال مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین اداره‌کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در برگزاری این آزمون حضور دارند.
 
مقدم با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون گفت: تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت همچنین استانداردسازی و جهت‌دهی به آموزش‌های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی از جمله اهداف برگزاری این آزمون هستند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این آزمون در 4 موضوع حفظ، ترجمه و مفاهیم، انس با قرآن همچنین مفاهیم اهل بیت ‌(ع) برگزار می‌شود تصریح کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس quranedu.ir  مراجعه کنند.
 
مقدم تاکید کرد: استقبال جامعه قرآنی استان زنجان از برنامه‌ها و مسابقات قرآنی قابل توجه است و در 4 دوره قبل آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم موسسه جامعة‌القرآن زنجان از جمله موسسات برتر کشوری در این مسابقات بود.
captcha