مساجد محور اصلی مباحث دینی و قرآنی باشند
کد خبر: 3670832
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

مساجد محور اصلی مباحث دینی و قرآنی باشند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان گفت: مساجد باید به‌ عنوان محور اصلی درس و بحث درباره آیات الهی و سخنان پیشوایان دینی باشد، چراکه این مکان از گذشته تاکنون مرکز اصلی علمی و پرورش استعدادها در جامعه اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام عظیمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: مساجد در ترویج فرهنگ اسلامی و دینی نقش بسزایی دارند و برگزاری محافل انس با قرآن کریم و کلاس های قرآنی در این مکان به خاطراهمیت مساجد است.
وی افزود: مساجد باید به‌ عنوان محور اصلی درس و بحث درباره آیات الهی و سخنان پیشوایان دینی باشد، چراکه این مکان از گذشته تاکنون مرکز اصلی علمی و پرورش استعدادها در جامعه اسلامی بوده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان بیان کرد: مساجد بسیار مؤثرتر از دیگر مکان‌ها و نهادهای فرهنگی در توسعه جایگاه قرآنی تأثیرگذار هستند و آرامش معنوی این مکان با هیچ مکان دیگری قابل مقایسه نیست.
وی اعلام کرد: مساجد با تنوع فعالیت‌های خود، می‌توانند علاوه بر جذب مخاطبان به‌ویژه جوانان تأثیر بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه داشته باشند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان عنوان کرد: در دهه‌های نخست اسلام، مساجد محور تمام اجتماعات و فعالیت‌ها قرار گرفته بودند، ما نیز بایستی در احیای محوریت مساجد تلاش کنیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه مساجد از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند، یادآور شد: مساجد همواره نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه جوامع به ویژه جوامع محله ای و شهری دارد.

captcha