هنر هفتم در شیراز اشراق را تجربه کرد/ نقش اشراق بر دیوارهای نگارخانه سوره
کد خبر: 3670845
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

هنر هفتم در شیراز اشراق را تجربه کرد/ نقش اشراق بر دیوارهای نگارخانه سوره

گروه فرهنگی: در طی برپایی هفته فرهنگی ـ هنری اشراق در شیراز برنامه‌های متنوعی از قبیل اكران و نقد سینمای غرب و همچنین كارگاه‌های عملی و ورك شاپ اجرا شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، هفته فرهنگی ـ هنری اشراق طی هفته گذشته در شیراز برگزار شد كه در آن طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه كشور حضور دارند.
در طی این هفته برنامه‌های متنوعی از جمله نشست‌های تخصصی فلسفه هنر دینی، همایش شعر وحدت و مدافعان آفتاب، اكران و نقد سینمای غرب و همچنین كارگاه‌های عملی و ورك شاپ اجرا شدند.
بیژن کیا، کارشناس مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری فارس امروز، 18 آذرماه در این رابطه گفت: نخستین نشست با عنوان اکران و نقد سینمای غرب به موضوع نقش سینمای غرب در واگرایی جهان اسلام از جمله برنامه‌های اجرا شده در هفته فرهنگی ـ هنری اشراق بود.
وی با بیان اینكه دومین نشست نیز به موضوع سواد رسانه‌ای اختصاص داشت كه پیرامون نقش فضای مجازی در جامعه جوان مباحثی مطرح شد، گفت: نشست سوم که دومین بخش از موضوع سواد رسانه‌ای بود به موضوع نشانه شناسی اختصاص داشت.
کارشناس مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: آخرین نشست این سلسله برنامه‌ها به اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم اشراق اختصاص داشت که این نشست نیز با نقد و بررسی مهدی بنکدار برگزار شد.
بنا بر این گزارش، مریم اكبرزاده، كارشناس تجسمی و مدیر اجرایی كارگاه‌های عملی هنرهای تجسمی اشراق نیز گفت: در طی برپایی هفته فرهنگی ـ هنری اشراق کارگاه‌های عملی هنرهای تجسمی اشراق در نگارخانه سوره حوزه هنری فارس برگزار شد و مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت.
وی افزود: قرار شد به صورت همزمان هنرمندان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی کارهای عملی خویش را اجرا و تولید کنند که به همین منظور فضای مناسب برای ده نفر هنرمند میهمان از قم تدارک دیده شد.
مدیر اجرایی این سلسله کارگاه‌ها گفت: همزمان با این رویداد ورکشاپ‌های گرافیک و خوشنویسی نیز برای هنرمندان جوان شیرازی برگزار شد تا طی آن زمینه ارتباط و تبادل نظر هنرمندان نیز فراهم شود.

captcha