فرهنگ صحیح انسانی را باید در دانشگاه ها پیدا کرد
کد خبر: 3670846
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

فرهنگ صحیح انسانی را باید در دانشگاه ها پیدا کرد

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان باید با علم و ایمان ساخته شود و متصدی آن مسئولان فرهنگی هستند،گفت: مهمترین و باارزش‌ترین کار جهان به دوش و به دست مسئولان فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، امروز( ۱۸ آذرماه)، در مراسم معارفه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: نعمت‌های خداوند را به تعبیر قرآن نمی‌شود با عدد و رقم کنترل کرد.

وی افزود: این جهان یک مجموعه واحد است که تمام اجزای آن مانند پیچ و مهره این دستگاه را تشکیل می‌دهند.نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: یک سوال اینجا مطرح است که آیا نسبت به نعمت‌های مادی و معنوی در جهان هستی که ما نمی‌توانیم آن را احصا کنیم، می‌توانیم یک طبقه‌بندی ایجاد کنیم.

عبادی ادامه داد: در ظاهر نمی‌توان آن‌ها را طبقه‌بندی کرد اما در باطن این است که این نعمت‌ها قابل طبقه بندی شدن است.وی با بیان اینکه هدفمندبودن نشان از عقل دارد، تصریح کرد: خداوند به صورت هدفمند به هر موجودی آن ابزاری را که لازم داشته داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: خداوند به هر موجودی آنچه که لازمه آن بوده داده است. عبادی با بیان اینکه همه آنچه که لازمه کره زمین بوده است در آن وجود دارد، افزود: خداوند تمام آن علمی که بتواند انسان از ابزار استفاده کند را به انسان یاد داده است. وی با بیان اینکه ارزش علوم را می‌توان طبقه‌بندی کرد، تصریح کرد: علوم نیز درجه‌بندی می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: همانطور که نعمت‌ها طبقه‌بندی می‌شوند، ارزش دانش نیز طبقه‌بندی می‌شود.عبادی با بیان اینکه انسان به گونه‌ای خلق شده است که بدون یادگیری هیچ چیز نمی‌داند، افزود: برخی علوم، ارزش حیاتی و برخی ارزش رفاهی دارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ حیات در ایمان مشخص می‌شود و آن به نعمت‌ها ارزش می‌دهد، اظهار کرد: اگر در کارها و مسئولیت‌های دانشگاه‌ها بخواهیم رتبه‌بندی انجام دهیم، آن که حرف اول را می‌تواند بزند، آن کاری  است که متصدی پرورش انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: ترکیبات بدن ما عناصر مادی است؛ همچنان که بدن ما در تعریف نبات قابل تعریف است که رویش دارد اما در اصل ما نبات نیستیم.عبادی ادامه داد: انسان باید با ایمان و علم ساخته شود تا دنیا، مدینه فاضله شود و متصدی این امر مسئولین فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند دین را مکمل هستی قرار داده است، اظهار کرد: مهم‌ترین کار جهان بر دوش مسئولان فرهنگی است.نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: سهل‌انگاری کردن و دنبال اندیشه بیگانگان رفتن، بدترین گناه است که باید از آن دوری کرد.

captcha