پوستر یازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه رونمایی شد
کد خبر: 3670855
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

پوستر یازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه رونمایی شد

گروه فرهنگی: مراسم رونمایی از پوستر یازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، هنرمندان و جمعی از مسئولان شهرستان بانه امروز، 18 آذر ماه در اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حمیدرضا خوشبخت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه امروز، 18 آذرماه در مراسم رونمایی از پوستر یازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه اظهار کرد: لازم است بعد از گذشت یک دهه از برگزاری جشنواره کشوری داستان بانه، باید به سمت بین المللی شدن این جشنواره برویم.
وی با بیان اینکه لازمه بین‌المللی شدن جشنواره افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره داستان‌نویسی در این شهرستان است، افزود: امیدواریم با نگاه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دوازدهمین دوره جشنواره بانه با حضور داستان نویسان دیگر کشورها برگزار شود.
قائم مقام دبیر یازدهمین جشنواره داستان بانه اعلام کرد: یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه به ۲ زبان فارسی و کوردی در بخش داستان، داستان کودکان، نوجوانان و وتار از ٢١ تا ٢٣ آذر جاری در شهرستان بانه برگزار می‌شود.
خوشبخت، با بیان اینکه یک هزار و ۶۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، خاطر نشان کرد: از مجموع آثار ارسال شده با نظر هیأت داوران ۶۰ داستان به بخش نهایی جشنواره معرفی شده است که شامل ۳۰ داستان فارسی و ۳۰ داستان به زبان کردی است و در بخش کودکان نیز ۶ داستان به زبان فارسی و کردی قرائت می‌شود.
محمد فلاحی، فرماندار شهرستان بانه، نیز در ادامه ضمن تبریک به هنرمندان، ادیبان و اقشار مختلف مردم شهرستان بانه، برگزاری جشنواره کشوری داستان به میزبانی بانه را یک برند فرهنگی برای مردم بانه دانست.
وی در پایان یادآور شد: لازم است تولیدات فرهنگی این شهرستان در کنار برند تجاری بودن بانه به همگان معرفی و صادر شود.
لازم بذکر است؛ در ادامه این مراسم پوستر یازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه با حضور فرماندار این شهرستان و تعدادی ازهنرمندان و مسئولان پرده‌برداری شد.
یادآور می‌شود؛ یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه به دبیری جلال قلعه شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ۲۱ تا ۲۳ آذرماه جاری در مجتمع فرهنگی ارشاد بانه برگزار می‌شود.

captcha