انس با قرآن راهکاری موثر برای ترویج سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 3670899
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

انس با قرآن راهکاری موثر برای ترویج سبک زندگی اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بدون شک قرائت و تلاوت قرآن‌کریم راهکاری موثر برای ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، ابراهیم صادقی‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 18آذر در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم جامعه کار و تلاش کشور که در سالن اجتماعات مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای استان البرز برگزار شد، بابیان اینکه امیدوارم همواره در مسیر قرآن‌کریم قدم برداریم، اظهار کرد: بدون شک قرائت و تلاوت قرآن‌کریم راهکاری موثر برای ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه است.
وی با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگی وزارت کار فصل نوینی را در برنامه‌های وزارت خانه در این بعد ایجاد کرده است که امیدواریم این مهم به‌عنوان پایه در دیگر وزارت خانه‌ها، جامعه و حوزه تولید مدنظر قرار گیرد، افزود: ۳۵۰ نفر از منتخبین استانی از سراسر کشور در سه روز آینده در این دوره از مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از مسابقات میزان ۲۵ درصد به لحاظ کمی، افزایش تعداد شرکت‌کنندگان را شاهد هستیم.
صادقی‌فر با اعلام اینکه مقوله مهم نیروی کار از منظر قرآن مورد بررسی قرارگرفته است، گفت: حقوق بنیادین کار همچنین منع تبعیض در اشتغال و حرفه در قرآن موردتوجه قرارگرفته است.
وی ادامه داد: حمایت اجتماعی و اندیشه‌های تعالی خواهانه از دیگر مواردی است که درآیات الهی قرآن مطرح‌شده است همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که گفتگوی اجتماعی در قرآن جایگاهی عمیقی را به خود اختصاص داده است.
این مسئول تصریح کرد: انس با قرآن‌کریم انضباط کاری، قناعت و صرفه‌جویی در اموال بیت‌المال را به همراه دارد همچنین پایبندی به کسب حلال یکی از ثمرات انس با قرآن است.
صادقی‌فر با اعلام اینکه یک کارگر دینی امانت‌داری را اصل می‌داند، اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۶۰۰ مدیر زن در مجموعه وزارت تعاون و کار در سطح کشور فعالیت دارند.

 

captcha