طنین نوای قرآن در مسجد تاریخی آقاباباخان شیراز همراه با تجلیل از شكوفه‌های قرآنی
کد خبر: 3670955
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱

طنین نوای قرآن در مسجد تاریخی آقاباباخان شیراز همراه با تجلیل از شكوفه‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن كریم همراه با تجلیل از شكوفه‌های قرآنی در مسجد تاریخی آقاباباخان شیراز برگزار می‌شود.

عطاءالله امیدواری، مسئول برپایی جلسات هفتگی قرآن كریم مسجد تاریخی آقاباباخان شیراز و از قاریان برجسته استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، گفت: همزمان با ولادت با سعادت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، محفل انس با قرآن در این مسجد تاریخی برگزار شد.
وی با بیان اینكه این محفل با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، افزود: در این محفل علاوه بر قرآن‌آموزان، خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها حضور داشتند كه یكی از برنامه‌های جذاب این بخش تجلیل از شكوفه‌های قرآنی این مسجد بود.
امیدواری با تصریح اینكه هدف ما از این كار تشویق هرچه بیشتر كودكان و نوجوانان به فعالیت‌های قرآنی بود، گفت: همچنین در این برنامه علاوه بر تلاوت آیات وحی توسط من و جمعی از قاریان محفل هفتگی قرائت قرآن این مسجد، یك جشن حفظ نیز برای یكی از خردسال‌ترین شكوفه‌های قرآنی مسجد نیز برگزار كردیم.
این قاری برجسته استان فارس ادامه داد: زهرا سادات فرجی سه ساله، خردسال‌ترین حافظ قرآن مسجد آقاباباخان است كه از سن 2 و نیم سالگی با حضور در محفل هفتگی قرآن این مسجد موفق به حفظ جزء 30 قرآن كریم شد.
وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینكه محفل هفتگی قرآن در مسجد آقاباباخان یكی از قدیمی‌ترین محافل قرآنی شیراز است،‌ گفت: این محفل قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط شهیدان گل‌آرایش پایه نهاده شد و اساتیدی چون محمد علی ذاكری و غلامرضا محسنی در این محافل تدریس كرده‌اند كه از سال 90 تاكنون من به عنوان مدرس این محفل در خدمت علاقه‌مندان به ساحت قرآن كریم هستم.
یادآور می‌شود، مسجد آقاباباخان یكی از قدیمی‌ترین مساجد شیراز است كه 240 سال قدمت دارد و در خیابان كریم‌خان زند و ابتدای زیرگذر زند و محله بهارستان واقع شده است.

captcha