زندگی شهید ییلاقی، سراسر مبارزه و استقامت بود/پیروزی بر داعش؛ پیروزی جبهه اسلام در برابر آمریکا و اسرائیل
کد خبر: 3670979
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵

زندگی شهید ییلاقی، سراسر مبارزه و استقامت بود/پیروزی بر داعش؛ پیروزی جبهه اسلام در برابر آمریکا و اسرائیل

گروه فرهنگی: جانشین فرماندهی ناجا اظهار کرد: شهید ییلاقی مردی بزرگ با زندگی سراسر مبارزه و استقامت بود و با صبوری و روحیه بسیار بالا و ایمان قوی و شرایط سخت جانبازی زندگی را سپری کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، سردار اسکندر مومنی ظهر امروز شنبه 18 آذرماه در مراسم سومین روز شهادت سردار جانباز علی ییلاقی که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و مردم در مصلی جمعه شهرستان بهشهر برگزار شد، با اشاره به پیروزی بزرگ جبهه مقاومت بر گروهک تروریستی داعش و حامیان آن ها یعنی آمریکا، اسرائیل و آل سعود که به فرماندهی سردار سلیمانی و هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری صورت گرفت، اظهار کرد: جبهه شوم آمریکا، صهیونیست و آل سعود همه تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند در جبهه مقاومت شکاف ایجاد کرده و سوریه و عراق را تصرف کنند اما با امتداد روح شهادت و رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، تمام تلاش‌های آنها را ناکام ماند و جبهه اسلام و انقلاب به پیروزی باارزش دیگری دست یافت.
مومنی گفت: آل سعود، آمریکا، صهیونیست و هم پیمانان آنها هر کاری که می‌توانستند و هر حیله و نیرنگی که از دستشان برمی‌آمد در حوزه‌های میدانی، سیاسی و اقتصادی بر علیه ایران، سوریه، عراق، فلسطین و لبنان انجام دادند و همه فریادهایی که امروز بر می آورند و تهدیدهایی که می کنند ناشی از شکست سختی است که خوردند.
وی تصریح کرد: یک روز نخست وزیر لبنان را گروگان می گیرند و به او می گویند که علیه جمهوری اسلامی ایران حرف بزند و روزی دیگر بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسند اما با وجود همه تلاش هایی که آمریکا، صهیونیست و آل سعود انجام می دهند خوشبختانه امروز ایران به برکت حضور رزمندگان، ایثارگران و امتداد راه شهدا؛ سربلندتر از هر زمان دیگر و با عزت و اقتدار به فعالیت خود ادامه می دهد.

جانشین فرماندهی ناجا در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شهید ییلاقی مردی بزرگ با زندگی سراسر مبارزه و استقامت بود و با صبوری و روحیه بسیار بالا و ایمان قوی و شرایط سخت جانبازی زندگی را سپری کردند.
وی افزود: شجاعت، رشادت، مردم داری، ایمان، صبر و ایثار از خصوصیات بارز اخلاقی سردار شهید علی ییلاقی بود و هنوز رشادت های ایشان در مناطق جنگی کشور زبانزد خاص و عام است.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: سردار ییلاقی در کم ترین زمان ممکن و بدون اینکه دانش نظامی را در مراکز دانشگاهی و نظامی و آکادمیک فرا گیرد با روحیه قوی، ایمان و پشتکار مشکلات و مسائل را حل می کرد؛ حتی به فرماندهی لشکر 25 کربلا منصوب و پس از مدتی در یکی از عملیات های جنگی به شدت مجروح و به درجه جانبازی نائل شدند.
مومنی گفت: در مدتی که سردار ییلاقی فرمانده لشکر 25 کربلا بودند چنان بر دل ها حاکم شدند و چنان در قلب رزمندگان جای گرفتند که هرگز آن لحظات از یاد و خاطر همرزمانش فراموش نمی شود.
وی افزود: سردار ییلاقی در تمام طول زندگی با شرایط سخت جانبازی خود مبارزه کرد و هیچ گاه تسلیم نشد ایشان روحیه بسیار بالایی داشتند و بیش از 34 سال شرایط دشوار جانبازی خود را صبورانه تحمل کردند و این شرایط جسمی هرگز نتوانست اراده فولادین، پشتکار و ایمان ایشان را مغلوب و تسلیم کند.

captcha