دغدغه دانشجویان توسعه ایران باشد/ وضعیت دانشجویان و دانشگاه‌ها بهبود یافته است
کد خبر: 3670987
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹

دغدغه دانشجویان توسعه ایران باشد/ وضعیت دانشجویان و دانشگاه‌ها بهبود یافته است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: دغدغه دانشجویان باید توسعه ایران باشد، زیرا اکنون با مشکلات زیادی در زمینه اقتصادی، صنعتی و اجتماعی مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، ناهید تاج‌الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز شنبه 18 آذرماه، در نشست «دانشگاه و وعده‌های دولت» که در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: قطره‌های خون سه دانشجوی شهید در واقعه 16 آذر سال 1332، سبب شد جنبش دانشجویی تضمین، تصفیه و پالایش شود و درگذر زمان زنده بماند.
وی افزود: تلاش جمعی دانشجویان و نمایندگان مجلس و سایر مسئولان باید در این جهت باشد که وضعیت دانشگاه‌ها و کشور،  به سمت اعتدال و خردورزی پیش رود.
وی با بیان اینکه تلاش دانشجویان در برهه‌های مختلف تاریخ قابل ستایش است، اظهار کرد: دانشجویان همواره استبدادستیز بوده‌اند و این مهم را در مقاطع مختلف به خوبی نشان داده‌اند.
نماینده مردم اصفهان گفت: دانشجویان ازدیرباز تاکنون با همه محدودیت‌ها، کم لطفی‌ها و بی‌توجهی‌ها، اما صبوری و ایستادگی کرده‌اند و با جانفشانی‌ها و زحمات خود، جنبش دانشجویی را زنده و پاینده نگه داشته‌اند.
تاج‌الدین بیان کرد: دانشجویان درگذر تاریخ و درشرایط بحرانی، هزینه‌های زیادی داده‌اند و در برابر مشکلات پایداری‌، صبوری‌ و استقامت‌ کرده‌اند. جنبش دانشجویی همواره با حمل کردن بار دموکراسی بردوش خود، سعی کرده است تا نشاط سیاسی را در جامعه حفظ کند.
این نماینده مجلس گفت: در دولت قبلی شرایط دانشگاه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه بود، ستاره‌ها روی شانه‌های دانشجویان سنگینی می‌کرد؛ اما اکنون دانشجویان  این افتخار را دارند که شرایط آنها به سمت اعتدال در حال پیشرفت است.
وی ادامه داد: دغدغه دانشجویان امروز باید توسعه ایران باشد، زیرا اکنون با مشکلات زیادی در زمینه اقتصادی، صنعتی و اجتماعی مواجه هستیم، لذا دانشجویان باید با همراهی و همدلی مدیران و نمایندگان به فکر رفع مشکلات موجود باشند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین مشکلات جامعه، بحث اقتصاد است، افزود: متاسفانه به تبع مشکلات اقتصادی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیز ایجاد شده است، ولی این مهم را باید در نظرداشته باشیم که همه مشکلات ما اقتصادی نیست واگر ما دلسوز ایران و نظام ایران هستیم، باید دست به دست هم بدهیم تا برای نظام‌مان، اتفاقات و آینده بهتری را رقم زنیم.
وی بیان کرد: مدیران مختلف باید دست نیاز خود را به سمت دانشجویان دراز کنند، زیرا شما می‌توانید با کسب مهارت و فناوری‌های نوین، مشکلات جامعه را مهار کنید.
وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهارکرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کسی بود که همانند امیرکبیر، دغدغه‌اش توسعه ایران بود و  جای تاسف دارد که چنین شخصیت با ارزشی را به این زودی از دست دادیم.
تاج‌الدین در ادامه به مشکلات اصلی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اولویت ما دراستان اصفهان بحث آب می‌باشد و این یک مشکل ملی هست که با تنش و هیاهو حل نخواهد شد، بلکه طی راهکارهای بلندمدت و کوتاه مدت قابل بررسی وحل است. لذا تلاش داریم که مشکل کم آبی اصفهان و زاینده رود را در یک پروسه بلند مدت ترمیم و حل کنیم.

captcha