براي پيشگيري از جرم اقدامات فرهنگي لازم است
کد خبر: 3670991
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
رئیس‌کل دادگستری قزوین:

براي پيشگيري از جرم اقدامات فرهنگي لازم است

گروه اجتماعي: رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: انتظار و مطالبه من از دستگاه قضا و ناجا این است که با جدیت خدمت به مردم را سرلوحه کار خویش قرار دهند البته در پیشگیری باید تنها به اقدامات سخت اکتفا نشود بلکه کارهای فرهنگی نیز لازم است.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوين، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در کمیسیون جرائم خاص اظهار کرد: میلاد پیامبر اکرم (ص) تجلی معرفت الهی است ازاین‌رو باید با کسب تجربه از حوادث تاریخی؛ ولایت‌پذیری را در زمان غیبت سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم که در عصر حاضر این مهم با اطاعت از ولایت‌فقیه محقق می‌شود.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: موضوع جرائم خاص بسیار مهم است و لازم است اعضای این جلسه این حساسیت و اهمیت را موردتوجه قرار دهند.
وی ادامه داد: این نشست باید با محوریت هماهنگی برای تصمیم‌گیری و برخورد قانونی و مناسب با کسانی باشد که امنیت مردم و جامعه را برهم می‌زنند.
حجت‌الاسلام قدرتی تصریح کرد: مقوله امنیت ازجمله موضوعاتی است که قابل معامله نیست ازاین‌رو هرکسی، هر گروه و یا هر جریانی بخواهد امنیت جامعه را برهم بزند در برابرش نه‌تنها کوتاه نمی‌آییم بلکه با جدیت برخورد نیز خواهیم کرد.
وی با اشاره به برخی تلاش‌های ضد امنیتی با چهره‌های اجتماعی و به‌ظاهر موجه و یا با ادعاهای دینی خاطرنشان کرد: حق همواره در مسیر خود با موانعی روبرو بوده است؛ حق می‌خواهد جامعه را به سعادت رهنمون کند ولی باطل ساکت نمی‌نشیند بلکه تلاش می‌کند تا مقابل جریان حق را بگیرد.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: چه بسیار جریان‌های بزرگ در برابر حق ایستادند ولی نتوانستند کاری بکنند و دشمنان نیز با چه تجهیزات و امکاناتی در برابر نظام اسلامی قد علم کردند ولی این تلاش‌ها چون برگ خزانی نتیجه نداد و زمین ریخت ازاین‌رو اگرچه دشمنان و جیره‌خواران آن‌ها امروز سروصدایی می‌کنند ولی باید بگوییم که ما با دقت مسائل را رصد می‌کنیم و آن‌ها بدانند دشمنان تا به دندان مسلح کاری از پیش نبردند و این‌ها هم فرجامی جز خواری و زبونی نخواهند داشت.
حجت‌الاسلام قدرتی اضافه کرد: نظام، دولت، دستگاه قضا و همه حاکمیت در خصوص امنیت جامعه باکسی شوخی ندارد ازاین‌رو در جرائم مخل امنیت با جدیت برخورد خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: موضوع کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی و یا تخفیف مجازات در برنامه‌های دستگاه قضایی است ولی دستگاه قضایی این برنامه‌ها را در مباحث مرتبط با امنیت جامعه انجام نمی‌دهد و چنین موضوعاتی در حوزه حفظ امنیت عموم جامعه اجرایی نیست.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: حدود شرعی را نیز اجرا می‌کنیم و در این خصوص کوتاه نمی‌آییم، کسی نباید درتهدید امنیت جامعه آرامش داشته باشد بلکه قانون چنین اجازه‌ای به هیچ‌کس نمی‌دهد و تبعیت از قانون باید اصل اساسی باشد.
وی اعلام کرد: کمیسیون جرائم خاص جایی است که همه دستگاه‌های مرتبط با امنیت استان به همدلی و سخن واحد می‌رسند و با اقدام مشترک توأم با همکاری و هم‌افزایی برای خدمت به جامعه تلاش می‌کنند.
حجت‌الاسلام قدرتی یادآور شد: انتظار و مطالبه من از دستگاه قضا و ناجا این است که با جدیت خدمت به مردم را سرلوحه کار خویش قرار دهند البته در پیشگیری باید تنها به اقدامات سخت اکتفا نشود بلکه کارهای فرهنگی نیز لازم است.

captcha