تلاش برای کاهش اعتیاد وظیفه اخلاقی تک تک افراد جامعه است
کد خبر: 3670995
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳

تلاش برای کاهش اعتیاد وظیفه اخلاقی تک تک افراد جامعه است

گروه اجتماعی: رئیس جهاد‌دانشگاهی استان کردستان با تاکید بر ضرورت تلاش همه اقشار جامعه برای کاهش اعتیاد در جامعه با هدف تحکیم بنیان خانواده، گفت: تلاش برای کاهش اعتیاد وظیفه اخلاقی تک تک افراد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاد‌دانشگاهی استان کردستان امروز، 18 آذرماه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و جهاددانشگاهی کردستان، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به منظور اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر، به صورت دو جانبه مابین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و جهاددانشگاهی کردستان منعقد می‌شود.
وی ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه این نهاد انقلابی و علمی تا کنون اقدامات موثری در راستای توسعه علمی و پژوهشی استان انجام داده است، افزود: جهاددانشگاهی یک نهاد فرهنگی، علمی و آموزشی است که می تواند با همکاری ادارات و سازمان های مختلف در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز قدم بردارد.
رئیس جهاد‌دانشگاهی استان کردستان به اجرای طرح‌های فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: طرح خانواده سالم، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف و برگزاری سمینارها از جمله برنامه ها و ظرفیت های جهاددانشگاهی در این زمینه است.
وی با تأکید بر نقش و اهمیت رسانه ها در آگاه‌سازی جامعه و مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا از جمله زیر مجموعه‌های جهاددانشگاهی است که می توانند با تولید گزارش و سلسله نشست‌های تخصصی در این راستا نقش بسزایی در کاهش اعتیاد جامعه داشته باشند.
سهراب‌نژاد با تاکید بر ضرورت تلاش همه اقشار جامعه برای کاهش اعتیاد در جامعه با هدف تحکیم بنیان خانواده، عنوان کرد: تلاش برای کاهش اعتیاد وظیفه اخلاقی تک تک افراد جامعه است.
گفتنی است: با توجه به نقش پیشگیری از اعتیاد و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و جامعه هدف، ارتقا سطح توانمندی جامعه هدف و استفاده از پتانسیل های بالقوه موجود، این تفاهم نامه با اهدافی همچون ارتقا سطح تحقیقات و مطالبات در زمینه اعتیاد، کاربردی کردن دانش در زمینه مبارزه با اعتیاد، استفاده از ظرفیت های جهاددانشگاهی در راستای مبارزه با اعتیاد و استفاده از ظرفیت‌های طرفین در اجرای برنامه های مشترک به امضای دو طرف نیز رسید.

captcha