افزایش دو برابری اعتبارات برای ایجاد شغل در استان کرمان
کد خبر: 3671013
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷
رزم‌حسینی اعلام کرد:

افزایش دو برابری اعتبارات برای ایجاد شغل در استان کرمان

افزایش دو برابری اعتبارات برای ایجاد شغل در استان کرمان گروه اجتماعی: استاندار کرمان گفت: مجموع اعتبارات برای ایجاد شغل در استان کرمان در فصل‌های مختلف، یک هزار و 347 میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل آن افزایش دو برابری دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان دیروز شنبه، 18 آذر در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان گفت: مجموع اعتبارات برای ایجاد شغل در استان کرمان در فصل‌های مختلف، یک هزار و 347 میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل آن افزایش دو برابری دارد.
وی افزود: دلیل اینکه ما تاکنون نتوانستیم به بیشتر از 40 درصد از اهداف تعیین شده دست یابیم، تأخیر در ابلاغ به بانک‌ها و عدم اطلاع‌رسانی صحیح به کل استان کرمان است.
رزم‌حسینی عنوان کرد: در چنین حرکت بزرگی که برای ایجاد شغل فراهم شده و منابع لازم وجود دارد، باید اطلاع‌رسانی همراه با مشوق‌های لازم انجام شود، ایجاد شغل در زمینه‌های اقتصادی نیاز به روحیه و تحریک دارد که از منابع استفاده کنند.
وی ایجاد موجی از اطلاع‌رسانی برای جذب اعتبارات ایجاد شغل در استان کرمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: مردم از این اعتبارات مطلع نیستند، همه باید آگاه شوند و فرمانداران و مدیران کل دراین زمینه اطلاع‌رسانی کنند.
استاندار کرمان بیان کرد: ایجاد شغل توسط دولت و منتظر آگاهی استخدام بودن باید منتفی شود و دولت برای اینکه خودش را سبک کند باید شغل را به دستگاه‌های بخش مردمی واگذار کنند.
وی بحث آموزش و راهنمایی شغلی را مورد تأکید قرار داد و اظهارکرد: کلاس‌های آموزشی و کارآفرینی که همیشه از اتاق بازرگانی درخواست آن را داشتیم ایجاد شوند و اتاق بازرگانی مدیریت آن را به عهده گیرد.
رزم‌حسینی تصریح کرد: آموزش نوعی سرمایه‌گذاری است که باید در دستور کار قرار گیرد و کمبودهای آن را برطرف کنیم، ضمن اینکه معین‌های اقتصاد مقاومتی هم به عنوان ظرف ایجاد اشتغال در استان باید در جریان امر قرار دهیم.

captcha