بیت‌المقدس خط قرمز جهان اسلام است
کد خبر: 3671047
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

بیت‌المقدس خط قرمز جهان اسلام است

گروه سیاسی: مدیر حوزه علمیه مدینة العلوم اهل سنت خاش گفت: بیت‌المقدس خط قرمز جهان اسلام است، اگر امروز در مقابل این جسارت‌ها خاموش و بی‌تفاوت باشیم، باید منتظر بمانیم تا طاغوت، جهان اسلام را نیز از بین ببرد؛ این رخداد، هشداری است به تمام کشورهای اسلامی که به اختلافات خود پایان دهند و در مقابل طاغوت، متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی محمدعثمان قلندرزهی، مدیر حوزه علمیه مدینة العلوم اهل سنت خاش، صبح امروز در مسجد جامع الخلیل این شهر، گفت: بیت المقدس نخستین قبله‌گاه مسلمانان است، سرزمین مقدسی است که انبیاء الهی در آن عبادت کرده‌اند، اما متأسفانه حدود 70 سال است که توسط رژیم غاصب صهیونیستی اشغال شده است.
وی ادامه داد: حفظ مقدسات و اماکن مقدس از جمله مسجد الحرام، مسجد نبوی و قدس شریف برای امت اسلام مهم و حیاتی است؛ مسلمانان نمی‌توانند نسبت به این سرزمین مقدس بی‌تفاوت باشند و به غاصبان اجازه جولان دهند.
امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش بیان کرد: از حدود 70 سال پیش که رژیم صهیونیستی به منطقه قدم گذاشت، دنیای استکبار به سرکردگی شیطان بزرگ، به جان مسلمانان افتاد؛ تفرقه ایجاد کردند تا سرزمین‌های اسلامی را تجزیه کنند.
وی افزود: تفرقه‌افکنی طاغوت میان امت اسلامی، از زمان اشغال سرزمین فلسطین آغاز شد و همچنان ادامه دارد؛ رئیس جمهور بی‌خرد و حیوان‌صفت امریکا نیز امروز بیش از همه، به‌دنبال افزایش فتنه و اختلاف در دنیای اسلام است.
مولوی محمدعثمان اظهار کرد: در قرآن کریم آمده است که فرعون در زمین سرکشی می‌کرد و سیاستش این‌گونه بود که مردم را گروه گروه کرد و به جان هم انداخت؛ فرعون زمان هم امروز، رئیس جمهور امریکاست.
وی ادامه داد: هیچ یک از رؤسای امریکا و صهیونیست این جرأت را به خود نداده بودند که بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل قرار دهند، اما ترامپ با نادانی، جسارت و حماقت تمام، اعلام کرده که پایتخت صهیونیست‌ها از تل‌آویو به بیت المقدس منتقل شود.
این عالم اهل سنت بیان کرد: بیت‌المقدس خط قرمز جهان اسلام است، اگر امروز در مقابل این جسارت‌ها خاموش و بی‌تفاوت باشیم، باید منتظر بمانیم تا طاغوت، جهان اسلام را نیز از بین ببرد؛ این رخداد، هشداری است به تمام کشورهای اسلامی که به اختلافات خود پایان دهند و در مقابل طاغوت، متحد شوند.

captcha