همبستگی و وحدت مسلمانان، راه مقابله با تصمیم‌ اخیر ترامپ است
کد خبر: 3671057
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

همبستگی و وحدت مسلمانان، راه مقابله با تصمیم‌ اخیر ترامپ است

گروه سایت و اقتصاد: یک فعال سیاسی در اصفهان گفت: اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا برای مسلمانان ضایعه‎‌ای دردناک است، اما این مسئله به نوعی می‌تواند باعت همبستگی و وحدت مردم مسلمان جهان علیه اسرائیل و سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا شود.

سیدعلی نکویی، فعال سیاسی پیشکسوت در استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با اشاره به تصمیم اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر انتخاب قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: آمریکا و سردمداران این کشور همواره حامی اسرائیل بوده‌اند و دغدغه آن‌ها این بوده که قدرت و نفوذ اسرائیل را در سطح منطقه توسعه دهند.
وی افزود: امام خمینی(ره) از جمله اولین کسانی بودند که جهان اسلام را نسبت به مسئله مظلومیت فلسطین و جنایات اسرائیل در قبال این کشور آگاه کردند.
این فعال سیاسی بیان کرد: اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا برای مسلمانان ضایعه‎‌ای دردناک است، اما این مسئله به نوعی می‌تواند باعت همبستگی و وحدت مردم مسلمان جهان علیه اسرائیل و سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا شود.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان همواره به دنیال این هستند که بین ملت‌ها و کشورهای مسلمان جهان تفرقه و شکاف ایجاد کنند. اما اکنون کشورهای اسلامی باید وحدت و همبستگی خود را در قبال این مسئله نشان دهند.
نکویی ادامه داد: در واقع اگر ملت‌های مسلمان جهان با درک درست و روشنی با این قبیل حوادث مواجه شوند، قطعا حکام برخی از این کشورها که بعضا از روی منافع و رفاه‌طلبی حاضر به موضع‌گیری صریح نمی‌شوند، مجبور خواهند شد به نظر و خواسته ملت خود تن دهند.
وی گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب در خصوص حمایت از ملت مظلوم فسطین و محکومیت رژیم صهیونبستی برای همه جهانیان روشن بوده است و اکنون هم با این تصمیم ترامپ، موضع و سیاست ایران نسبت به حمایت از ملت مظلوم فلسطین راسخ‌تر خواهد شد.

captcha