برگزاری یادواره شهدای دانشجوی الیگودرز
کد خبر: 3671060
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

برگزاری یادواره شهدای دانشجوی الیگودرز

گروه اجتماعی: یادواره شهدای دانشجو روز شنبه، 18 آذرماه در دانشگاه آزاد الیگودرز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، یادواره هشت شهید دانشجوی شهرستان الیگودرز شنبه، 18 آذرماه با حضور علی باقری، معاون سابق شورای امنیت ملی کشور، امام جمعه، فرمانده سپاه الیگودرز و جمعی از مسئولان و دانشجویان در سالن محمد رسول‌الله دانشگاه آزاد الیگودرز برگزار شد.
حجت‌الاسلام احمد محمودی، معاون فرهنگی و آموزشی دانشگاه آزاد الیگودرز در این رابطه، گفت: روز دانشجو همیشه در کشور ما به‌عنوان نماد استبکارستیزی بوده است و به همین مناسبت در دانشگاه آزاد الیگودرز چندین سال است که یادواره شهدای دانشجویی به‌همت بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.
وی به سایر برنامه‌های این دانشگاه اشاره کرد و افزود: مراسم غباروبی قبور مطهر شهدا، برگزاری همایش کاهش آسیب‌های اجتماعی، دیدار مسئولان تشکل‌ها، کانون‌ها و بسیج دانشجویی با امام جمعه شهرستان و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با فرماندار و هیئت رئیسه دانشگاه و... ازجمله برنامه‌های اجرایی برای دانشجویان است.
حجت‌الاسلام محمودی مهم‌ترین وظیفه دانشجویان امروز را علاوه‌بر تحصیل، دشمن‌شناسی و افزایش بصیرت دانست و بیان کرد: با توجه به این‌که دشمن چندین سال است جنگ نرم را علیه کشور ما آغاز کرده است و متاسفانه هم‌اکنون ماهوراه‌ها به‌عنوان بزرگ‌ترین دشمن خانوادها در بعضی منازل وجود دارد برای مقابله با چنین جنگی نیاز به جهاد فرهنگی داریم که باید از داخل خانواده‌ها و دانشگاه‌ها آغاز شود.

برگزاری یادواره شهدای پایگاه مقاومت جانبازان ولایت فقیه در بروجرد
یادواره شهدای پایگاه مقاومت جانبازان ولایت فقیه بروجرد نیز اواخر هفته گذشته با حضور خانواده‌های شهدا و خانواده شهید حججی در بروجرد برگزار شد.

مجید سوری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد در این مراسم گفت: جوانان زیادی از شهرستان بروجرد برای دفاع از حرمین به سوریه اعزام شدند که نشان دادند راه شهدا را ادامه می دهند.
وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی‌از اقدامات و برنامه‌هایی است که همیشه باید مدنظر باشد و جوانان با الگو گرفتن از شهید حججی و شهدای دیگر همیشه در این مسیر حرکت کنند.
همچنین مادر شهید حججی گفت: محسن هیچ‌گاه کاری نکرد که از او ناراضی شوم و با او رابطه بسیار خوبی داشتم و از همان دوران کودکی راه و رسم زندگی را برایشان نشان دادم و تا جایی‌که می‌توانستم برای فرزندانم قرآن می‌خواندم.
وی اضافه کرد: چند روز زمانی‌که محسن سرباز بود در دوران سربازی همراه او بودم و آن روزها بهترین روزها و شادترین روزهای من بود که در کنار محسن بودم.
مادر شهید حججی به بخشی از وصیت‌نامه شهید که در راستای حجاب اشاره کرد و گفت: محسن همیشه همه را به حفظ حجاب دعوت می‌کرد و من هم به همه توصیه می‌کنم حجاب خود را به‌خوبی حفظ کنند و برادران هم راه شهید را ادامه دهند.
پدر شهید حججی نیز گفت: همیشه سعی کردم تا نان و روزی حلال بر سر سفره فراهم کنم و در این راه تلاش کردم و همیشه با شغلی که داشتم روزی حلال و لقمه حلال به فرزندانم داده‌ام.
وی افزود: به همه پدران و مادران توصیه می‌کنم برای فرزندان خود مرد عمل باشند و خودشان به‌گونه‌ای رفتار کنند که الگویی برای فرزندان شوند.

منبع: روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان

captcha