ثبت نام‌ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در فارس آغاز شد/ 10 اسفند؛ زمان برگزاری آزمون
کد خبر: 3671086
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

ثبت نام‌ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در فارس آغاز شد/ 10 اسفند؛ زمان برگزاری آزمون

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس از آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم در این استان خبر داد.

مهدی احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از آغاز ثبت‌نام شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم در این استان خبر داد و گفت: ثبت‌نام در این آزمون از ساعت 14 دیروز، 18 آذرماه آغاز و تا 20 دی‌ماه امسال ادامه خواهد داشت.
وی با یادآوری اینكه این آزمون با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و ادارات اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد، گفت: مخاطبان آزمون امسال در چهار گروه مؤسسات قرآنی، مراکز قرآنی بقاع متبرکه در سراسر کشور، دانش‌آموزان سراسر کشور و مخاطبان آزاد در تمامی رده‌های سنی اعم از آقایان و بانوان هستند.
احمدی با بیان اینكه برای برگزاری این آزمون یكسری كارگاه‌های مقدماتی با همكاری مشترك ادارات مذكور برگزار خواهد شد، زمان آغاز این كارگاه‌ها را 19 آذرماه جاری اعلام كرد و گفت: این آزمون در دو بخش كتبی و شفاهی برگزار می‌شود كه آزمون كتبی در تاریخ 10 اسفندماه و آزمون شفاهی از 12 تا 17 اسفندماه برگزار خواهد شد.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: علاوه بر این دو آزمون یك آزمون الكترونیكی نیز امسال اضافه شده است كه این كار توسط مؤسسه قرآنی نورالمجتبی(ع) در روز 12 اسفندماه برگزار می‌شود.
وی همچنین به رشته‌های این آزمون اشاره كرد و گفت: آزمون سراسری امسال در چهار رشته اصلی حفظ قرآن کریم، (شامل ۱۵ زیرمجموعه حفظ جزء ۳۰، جزء اول، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۲۵ جزء و کل قرآن کریم، حفظ سوره‌های منتخب، حفظ موضوعی ۱، ۲ و ۳)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (شامل سه رشته مفاهیم قرآن ۱ و ۲ و تدبر در قرآن)، معارف اهل بیت(ع)(شامل چهار رشته مفاهیم نهج‌البلاغه ۱ و ۲، مفاهیم صحیفه سجادیه، مفاهیم خطبه فدکیه) و انس با قرآن کریم(شامل یک رشته درک معنا و تدبر در قرآن) برگزار خواهد شد.
احمدی با یادآوری اینكه هر داوطلب از میان رشته‌های آزمون مجاز به انتخاب حداکثر چهار رشته است، گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه كنند.

captcha