117 دانش‌آموز دختر خرمدره‌ای به اردوی راهیان نور رفتند
کد خبر: 3671088
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
جعفری:

117 دانش‌آموز دختر خرمدره‌ای به اردوی راهیان نور رفتند

گروه اجتماعی: رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره گفت: 117 دانش‌آموز دختر دور دوم متوسطه این شهرستان در قالب دومین کاروان راهیان نور به مناطق جنوب کشور اعزام شدند.

لعیا جعفری، رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، از اعزام دومین کاروان راهیان نور از این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: 117 دانش‌آموز دختر دور دوم متوسطه این شهرستان در قالب دومین کاروان راهیان نور به مناطق جنوب کشور اعزام شدند.
 
وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، تصریح کرد: اردوهای راهیان نور ظرفیت خوبی برای انتقال رشادت‌ها و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان کشوراست.
 
این مسئول با تاکید بر اینکه اردوهای راهیان نور را می‌توان به عنوان یک راهبرد فرهنگی موثر برای افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران به شمار آورد، عنوان کرد: راهیان نور حرکتی فرهنگی نوین در جهت حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروز است.
 
جعفری با بیان اینکه اردوهای راهیان نور یکی از برنامه‌های فرهنگی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: یکی از اهداف جنگ نرم دشمنان، ایجاد تزلزل در باورهای دینی، ایمانی و انقلابی جوانان است. بنابراین برگزاری این اردو‌ها در تحکیم ابعاد فرهنگی و معنوی جوانان نقش به‌سزایی دارد.
 
وی افزود: اردوهای راهیان نور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در برابر هجمه‌های دشمنان مصون نگه می‌دارد و برگزاری آن یکی از مهم‏ترین راه‌های‏ فرهنگ‏سازی در جهت زنده نگه داشتن نام و یاد شهداست.
 
رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره با اشاره به ضرورت انتقال فرهنگ ایثار به جوانان، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان غیور اسلام حماسه‌های ماندگار و بی‌بدیل را خلق کردند که این مهم باید سینه به سینه به نسل جوان جامعه منتقل شود.
captcha