ساخت 256 واحد مسکن ویژه مددجویان همدانی
کد خبر: 3671092
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

ساخت 256 واحد مسکن ویژه مددجویان همدانی

گروه اجتماعی: مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان همدان عنوان کرد: 256 واحد مسکن برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان همدان در هفت‌ماهه نخست سال جاری ساخته و خریداری‌شده است.

محمود فیضی، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: تأمین مسکن مناسب برای مددجویان فاقد مسکن یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد است.
وی افزود: این مجموعه طی هفت‌ماهه نخست اسال نسبت به ساخت و خرید 256 مسکن مددجویی با هزینه 757 میلیون تومان اقدام کرده است که 218 واحد در مناطق روستایی و 38 واحد در مناطق شهری بوده است: زیربنای هر منزل مسکونی نیز بین 35 تا 85 مترمربع است.
وی افزود: هزار و 170 مورد خدمت عمرانی به مددجویان تحت حمایت در هفت‌ماهه نخست امسال ارائه‌شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال 95 هشت درصد رشد داشته است.
فیضی اضافه کرد: هزینه پرداخت‌شده در زمینه ساخت، خرید، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام و همچنین انجام تعمیرات و ساخت فضاهای جانبی برای مددجویان استان سه میلیارد و 801 میلیون تومان است که دو میلیارد و 75 میلیون تومان از هزینه‌های عمرانی انجام‌شده از محل اعتبارات دولتی تأمین شده است.
وی یادآور شد: 667 میلیون تومان از محل صدقات، ۲۷ میلیون تومان زکات، 83 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران، 666 میلیون تومان تسهیلات بانکی و 280 میلیون تومان نیز آورده مددجو و بستگان آنها بوده است.
فیضی گفت: تکمیل 9 واحد نیمه‌ساز شهری، 861 تعمیر کلی و جزئی و ساخت فضای جانبی و 44 مورد بهسازی سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات عمرانی کمیته امداد استان همدان در طی این مدت بوده است.
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان ابراز کرد: خیران می‌توانند با مشارکت در طرح «رضوان» که ازجمله طرح‌های مشارکتی این نهاد است با پرداخت کمک‌های انسان دوستانه و خیرخواهانه خود نسبت به ساخت سرپناه یا تعمیر منازل مددجویان و نیازمندان اقدام و در این عمل خداپسندانه مشارکت کنند.

captcha