نصب 100 نیروگاه خورشیدی در منزل مددجویان سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3671100
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
تا پایان امسال انجام می‌شود؛

نصب 100 نیروگاه خورشیدی در منزل مددجویان سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال جاری 100 نیروگاه خورشیدی در خانه مددجویان استان سیستان و بلوچستان نصب می‌شود که این امر مستلزم مشارکت همه جانبه شرکت‌های مربوطه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، تا پایان سال جاری 100 نیروگاه خورشیدی در منزل مددجویان سیستان و بلوچستان نصب می‌شود.
رضا شهرکی، مدیرکل کمیته امداد استان امروز در حاشیه بازدید از اولین نیروگاه خورشیدی خانگی مددجویان تحت حمایت نهاد کمیته امداد در زهک، گفت: این طرح به‌عنوان یک طرح دانش‌بنیان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید؛ 30 نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در حال اجراست که تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل کمیته امداد استان افزود: تا پایان سال جاری 100 نیروگاه خورشیدی در خانه مددجویان استان سیستان و بلوچستان نصب می‌شود که این امر مستلزم مشارکت همه جانبه شرکت‌های مربوطه است.
وی با اشاره به اینکه نیروگاه های خورشیدی خانگی ( فتوولتاییک) با اتصال به شبکه سراسری، ضمن تقویت انرژی جاری در شبکه توزیع، مانع از افت ولتاژ می‌شود، ادامه داد: هزینه اجرای این طرح از محل منابع بانکی و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت قابل پرداخت است.
حبیب‌الله دهمرده، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید اظهار کرد: طرح نیروگاه خورشیدی، طرحی کاملاٌ بومی است که دانش و تجربه آن در اختیار کارشناسان کشور است؛ این طرح دارای بازده مناسبی در تولید برق است که می‌توان به‌عنوان یک فرصت استثنایی در منطقه از آن بهره برد.
دهمرده با اشاره به اینکه کمیته امداد می‌تواند نمونه این طرح را در دیگر شهرستان‌های استان اجرا کند، افزود: یکی از الگوهای اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی خانوارها، اجرای طرح‌های اشتغال خانگی و زود بازده است؛ بسیار خرسندم که امروز شاهد اجرای این طرح در استان سیستان و بلوچستان با همت و تلاش کمیته امداد هستم.

captcha