بروز خلاقیت کودکان با اسباب بازی‌های جذاب ممکن است
کد خبر: 3671101
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

بروز خلاقیت کودکان با اسباب بازی‌های جذاب ممکن است

گروه فرهنگی: مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: بسیاری از اسباب بازی‌هایی که امروز در بازار وجود دارد فاقد خلاقیت است این در حالی است که اسباب بازی باید با حفظ جذابیت و ایجاد خلاقیت، توانمندی کودک را نیز تقویت کند.

امين خاكباز، مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه دنیا به دنبال نوآوری است، اظهار کرد: امروزه شرکت‌ها فقط به توانمندی نیروهای داخلی خود بسنده نکرده بلکه سعی می‌کنند از ظرفیت طراح‌های دیگر نیز برای جذب طرح و تبدیل آن به محصول استفاده کنند.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا به یک اسباب بازی بومی، خلاقانه و متنوع دست پیدا کنیم، افزود: به دنبال این هستیم تا با جذب طراحان خارج از مجموعه، طرح‌های خوب را به مرحله تجاری‌سازی برسانیم و به این طریق از ظرفیت طراحان خارج از مجموعه جهاد دانشگاهی نیز استفاده کنیم.
خاكباز با اشاره به اسباب بازی تولید شده توسط جهاد دانشگاهی قزوین با عنوان «چیدا» عنوان کرد: چیدا نماد یک اسباب بازی مبتنی بر فرهنگ و معماري ايراني است و در آینده تعدادی عروسک نیز به آن اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه طراحی اسباب بازی پلاستیکی به اتمام رسیده ولی هنوز به فاز تولید نرسیده است، تأکید کرد: اقدامات خوبی برای تولید داستان‌ها و معماری مرتبط با اسباب بازی انجام شده اما هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.
مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به رشد جمعیت، بازار اسباب بازی نیز رو به رشد است اما به یاد داشته باشیم که باید به دنبال تولید اسباب بازی جذاب باشیم.
وی اضافه کرد: مهمترین ویژگی یک اسباب بازی خوب در این است که جذابیت آن برای کودک فقط برای یک بار نباشد و کودک همواره به دنبال استفاده از آن اسباب بازی باشد.
خاكباز تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از اسباب بازی‌هایی که امروز در بازار وجود دارد فاقد خلاقیت است این در حالی است که اسباب بازی باید با حفظ جذابیت و ایجاد خلاقیت، توانمندی کودک را نیز تقویت کند.

captcha