حجاب و پوشش اسلامی منشاء قرب الهی هستند
کد خبر: 3671109
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

حجاب و پوشش اسلامی منشاء قرب الهی هستند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اظهار کرد: حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن، حفظ نظام خانواده نیز از آن رو ارزش دارند که تامین کننده سعادت آدمی و منشاء قرب الهی هستند.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن، حفظ نظام خانواده نیز از آن رو ارزش دارند که تامین کننده سعادت آدمی و منشاء قرب الهی هستند.
وی افزود: حجاب زن مسلمان به فتوای همه مراجع معروف تقلید در این زمان یکی از ضروریات دین است.
وی با اسناد به آیه 59 سوره احزاب خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: روسرى‌هاى بلندخود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند، خداوند همواره آمرزنده رحیم است.
حجت‌الاسلام حمیدی اساس اسلام را سعادت و نجات آدمی دانست و ادامه داد: اساس اسلام سعادت و نجات آدمی است و باورهای دینی و احکام اخلاقی و فقهی در احکام الهی مربوط به پوشش زن نیز با این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده است.
وی بیان کرد: زن با رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را فراهم ساخته و زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه فراهم می کند. حجاب از کارکرد اجتماعی نیز برخوردار است، غرایز و التهاب جسمی و معاشرت‌های بی بندوبار را کنترل و بر تحکیم نظام خانواده افزوده و از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می سازد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از هدف اسلام از حجاب گفت و یادآور شد: هدف اسلام از حجاب آن است که زن مسلمان با فراغت کامل بتواند وظایف و رسالت اساسی خویش را انجام دهد که حفظ نسل انسان، پرداختن به شئون خانه وخانه داری، تربیت کودک و اهمیت دادن به آن است.
 وی با اشاره به فرموده مولای متقیّان علی(ع) افزود: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: صيانت زن او را شاداب‌تر و زيبايى‏اش را پايدارتر مى‏‌كند.
حجت‌الاسلام حمیدی تاکید کرد: در دین مبین اسلام با طرح و تأکید حجاب به تمام جوانب شخصیت زن و مرد در اجتماع توجه کرده است و با توجه به آن حجاب را به صورتی متعادل و متناسب مطرح نموده است تا جامعه‌ای سالم و به دور از فساد داشته باشیم تا انسان‌ها بتوانند در کمال مصونیت و امنیت به کارکردها و نقش های خویش بپردازند و سیر کمال و سعادت را با پیروی از دستورات و مبانی دینی درجامعه بشری با لطافت معنوی و کمال حقیقی تجربه کنند.

captcha