فروش کتاب‌‌های اهدایی طرح حفظ قرآن/ مسئولان بی‌اطلاعند
کد خبر: 3671118
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

فروش کتاب‌‌های اهدایی طرح حفظ قرآن/ مسئولان بی‌اطلاعند

گروه شهرستان‌ها: کتب اهدایی اوقاف برای حفظ موضوعی قرآن کریم در نمایشگاه کتاب سبزوار در حالی به فروش می‌رسد که مسئولان نسبت به چرایی فروش این کتب اهدایی، ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نمایشگاه کتاب امسال با انتقال به محل موزه سابق در حالی برگزار شد که کتب دینی و بازی‌های مذهبی با تنوع خاصی در حال فروش بود و نشان دهنده توجه برگزارکنندگان آن به این بخش از کتب مذهبی و کتاب‌های دفاع مقدس بود.

وقتی کتاب‌‌های اهدایی طرح حفظ قرآن به فروش می‌رسد/ مسئولان بی‌اطلاعند
با ورق زدن برخی از کتاب‌ها با مشاهده مهر اهدایی «معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه» بر روی کتب حفظ موضوعی قرآن کریم برایم این سوال ایجاد شد که چرا کتب اهدایی سازمان اوقاف در حال فروش هست؟ با مراجعه به فروشندگان کتاب در محل نمایشگاه و پیگیری از آن‌ها، همه عنوان می‌کنند که از این موضوع بی‌اطلاع هستند.

همچنین حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اظهار بی‌اطلاعی از فروش این کتاب‌ها در نمایشگاه کتاب سبزوار، گفت: معمولا این کتابچه‌ها به صورت رایگان در اختیار قرآن‌آموزان طرح ملی حفظ قرآن قرار می‌گرفت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار بیان کرد: اگر سازمان برای فروش در این رابطه اقدامی انجام داده بی‌اطلاع هستم.

وقتی کتاب‌‌های اهدایی طرح حفظ قرآن به فروش می‌رسد/ مسئولان بی‌اطلاعند
در ادامه برای مشخص شدن موضوع به سراغ اداره ارشاد که یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب است می‌روم؛ محمد علی‌آبادی، رئیس اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی سبزوار با اظهار اینکه با دریافت لیست کتاب‌ها ما کنترل و نظارت بر نمایشگاه داریم، از فروش کتاب‌های اهدایی اوقاف در این نمایشگاه اظهار بی‌اطلاعی کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار اظهار کرد: برگزارکنندگان نمایشگاه و مسئولان انتشارات باید دقت بیشتری در این رابطه می‌کردند.

وقتی کتاب‌‌های اهدایی طرح حفظ قرآن به فروش می‌رسد/ مسئولان بی‌اطلاعند

واضح است چاپ مهر اهدایی بر روی یک کتاب، نشان‌دهنده رایگان بودن آن است آن هم مهر سازمانی که از طریق وقف اداره می‌شود اما سؤال این است وقتی برگزارکنندگان نمایشگاه از فروش چنین کتابی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، پس چه کسی باید پاسخگوی این موضوع باشد.
علی اکبر ملکی

captcha