اعطای مرخصی پایان حبس به 584 زندانی کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3671122
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

اعطای مرخصی پایان حبس به 584 زندانی کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تحقق دستورالعمل صادره از ریاست قوه قضائیه مبنی بر ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان، به 584 نفر از زندانیان این استان مرخصی پایان حبس اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 18 آذرماه اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری و با همکاری و تعامل مراجع قضایی استان تعداد 584 نفر از زندانیان با اعطای مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شده‌اند.
وی افزود: تراکم جمعیت کیفری در زندان‌ها علاوه بر اختلال در طبقه بندی و تفکیک زندانیان باعث تبدیل اماکن آموزشی به خوابگاه و محل اسکان شده است.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین باید هزینه‌های زیادی صرف نگهداری و سایر نیازمندی‌های زندانیان شود.
جمیاری عنوان کرد: در شرایط فعلی و کمبود اعتبارات زندان‌ها، این آزادی‌های قبل از موعد با لحاظ شرایط و تأیید شورای طبقه‌بندی می‌تواند تا حدودی در کاهش هزینه‌ها کمک‌های مطلوبی باشد.
وی تصریح کرد: با این کار فضا برای انجام کارهای اصلاحی و تربیتی برای دیگر زندانیان فراهم خواهد شد.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌های زندانیان که در غیاب سرپرست(زندانی) رخ خواهند داد را از جمله نکات مثبت آزادی زندانیان برشمرد.
جمیاری یادآور شد: اعطای مرخصی‌های منجر به آزادی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته 82% افزایش داشته است.

captcha