آمادگی گروه تواشیح سید الاحرار همدان جهت اعزام به خارج از کشور
کد خبر: 3671131
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

آمادگی گروه تواشیح سید الاحرار همدان جهت اعزام به خارج از کشور

گروه فرهنگی: مدیر گروه تواشیح سیدالاحرار استان همدان عنوان کرد: مهم ترین هدف گروه همخوانی سید الاحرار حضور در مرز‌های فراتر از استان و ایران است که در این راستا 3 اثر فاخر و ارزشمند متناسب با ماه محرم، صفر و رمضان جهت اجرا در خارج از کشور در دست تولید دارد.

حسین اولادیان، مدیر گروه تواشیح سیدالاحرار استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: مهم ترین هدف گروه همخوانی سید الاحرار حضور در مرز‌های فراتر از استان و ایران است که در این راستا 3 اثر فاخر و ارزشمند متناسب با ماه محرم، صفر و رمضان به منظور اجرا در خارج از کشور در دست تولید دارد.
وی با بیان اینکه این گروه کار خود را در دو حوزه همخوانی قرآن و تواشیح و سرود با موضوعات انقلابی، اسلامی و جهادی ادامه می‌دهد افزود: این گروه سال آینده از آلبوم جدید خود که در قالب 20 قطعه تواشیح تنظیم و آماده شده است رونمایی خواهد کرد.
اولادیان اضافه کرد: گروه تواشیح سید‌الاحرار 3 تواشیح ارزشمند دیگر نیز در مدح امام علی(ع)، امام زمان(عج) و پیامبر اکرم(ص) در دست تولید دارد که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
مدیر گروه تواشیح سیدالاحرار استان گفت: این مجموعه در حال آماده سازی تواشیحی با موضوع شهدای مدافع حرم است که برای 22 بهمن ماه مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده اجرا خواهد شد.
وی عنوان کرد: لازمه کار تواشیح، انس با قرآن کریم است و بدون ورود به هم خوانی قرآن نمی‌توان به گروه تواشیح و سرود وارد شد لذا سنجش عیار یک گروه تواشیح تلاوت قرآن است بنابراین افرادی که در نظر دارند در این حوزه فعالیت کنند بدانند که باید ابتدا در مرحله هم خوانی قرآن کریم حائز رتبه شوند.
اولادیان با اشاره به اینکه گروه همخوانی سیدالاحرار دارای 10 عضو است ابراز کرد: گروه تواشیح سید الاحرار آمادگی لازم جهت استفاده از تجارب ارزشمند قاریان قرآن جهت تقویت و آموزش پایه ای اصول قرائت شفاهی و ادای صحیح حروف قرآن را دارد.
اولادیان با تأکید بر اینکه متأسفانه هنوز انقلاب اسلامی به معنای واقعی در منازل، اعمال و رفتار اجتماعی، بانک‌ها، سرود‌ها و موسیقی‌های ما وارد نشده است اظهار کرد: تولید اثری فاخر، ارزشمند و با ریشه از مهم ترین اهداف گروه تواشیح سید الاحرار است .

 

captcha