افزایش سهم اعتبارات استانی در بودجه 97
کد خبر: 3671177
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
تاجگردون مطرح كرد:

افزایش سهم اعتبارات استانی در بودجه 97

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با اشاره اجمالی به لایحه‌ بودجه سال 97 دولت، از افزایش سهم اعتبارات استانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، ساسان تاجگردون، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس عصر دیروز، 18 آذر در جلسه‌ شورای برنامه‌ریزی توسعه این استان با اشاره اجمالی به لایحه‌ بودجه سال 97 دولت، افزایش سهم اعتبارات استانی به‌ویژه در بخش اعتبارات تملك دارایی را از سیاست‌های دولت در تنظیم این لایحه عنوان كرد.
وی افزود: ساماندهی مباحث محیط زیستی، حمل و نقل عمومی، توسعه سواحل مکران، توجه به مسکن و بافت‌های فرسوده و توجه به تولید و اشتغال استانی از موضوعات محوری لایحه بودجه سال آینده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس اظهار كرد: در لایحه‌ی بودجه 97 دولت، پیش‌بینی درآمد حاصل از نفت بر پایه‌ی هر بشكه 55 دلار انجام شده است.
تاجگردون به ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی استان با تصویب اعتبار ۱۵۵میلیارد تومانی در دومین شورای برنامه ریزی توسعه اشاره كرد و گفت: به استناد بند الف این قانون ملکف شدیم که ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات مذکور برای اجرای پروژه‌ها و زیرساخت‌های اقتصادی در حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی، کشاورزی و صنعت و معدن پیشنهاد داده شود.
وی ادامه داد: مقرر شد ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پروژه‌های حوزه فوق الذکر، برای ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در فارس، ساماندهی مجتمع‌های گلخانه‌ای، تولید گل و گیاهان دارویی، ایجاد زیرساخت‌ها برای منطقه ویژه اقتصادی و تکمیل زیرساخت شهرک بزرگ صنعتی شیراز تامین اعتبار شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس تاکید کرد: این منابع به شکل وجوه اداره شده در اختیار بانک‌های عامل و‌ صندوق‌های مشخص شده توسط قانونگذار قرار خواهند گرفت.
تاجگردون گفت: از مجموع اعتبار فوق، ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پروژه‌های صنعت، معدن و تجارت، ۳۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و ۱۵ میلیارد تومان به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تعلق خواهد گرفت.

captcha