بهره‌مندی 16 هزار مددجوی فارس از آموزش‌های اشتغالزایی
کد خبر: 3671180
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
بذرافشان خبر داد:

بهره‌مندی 16 هزار مددجوی فارس از آموزش‌های اشتغالزایی

گروه اجتماعی: مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 16هزار مددجوی کمیته امداد فارس با مهارت‌های لازم برای اشتغال آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، 19 آذرماه گفت: مددجویان در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار را فرا می‌گیرند.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره اهمیت اشتغال گفت: در سال «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» همه توان کمیته امداد فارس برای اشتغال زایی نسل جوان و توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد به کار گرفته شده است.
بذرافشان با بیان اینکه آموزش «سفارش محور» یکی از راهبردهای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان است، گفت: در این نوع آموزش، مددجویان بر اساس علاقه خود، رشته و مهارت مورد نیاز بنگاه‌ها را انتخاب می‌کنند و پس از گذراندن آموزش‌های لازم، وارد بازار کار می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 9 هزار مددجوی زن و نزدیک به هفت هزار مرد مددجو از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره مند شدند .
وی گفت: همه اعضای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار، فرزندان پسر مجرد بیکار هم سفره با خانواده‌های تحت حمایت، فرزندان متأهل بیکار مددجو، مرد سرپرست خانوار بیکار، همسر دختران تحت حمایت، پسران مجرد بیکار در آستانه ازدواج و مددجویانی که قبلاً تحت پوشش بوده‌اند، جامعه هدف کمیته امداد برای آموزش فنی و حرفه‌ای هستند.
مدیرکل کمیته امداد فارس یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهریه دوره‌های مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی، حرفه آموزی دانش آموزان و حق کاریابی مؤسسات کاریابی را پرداخت می‌کند.
بذرافشان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان پذیر است، گفت: مددجویان در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری ، شیلات، صنایع دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.
وی با تصریح اینکه کمیته امداد سعی دارد با شناسایی فرصت‌های شغلی جدید و استعداد سنجی و مهارت آموزی مددجویان راه توانمندسازی آن‌ها را هموار کند، گفت: مددجویان می‌توانند با تکیه برتوانایی‌های خود به استقلال اقتصادی دست یابند.
مدیركل كمیته امداد فارس با اشاره به طرح استعدادسنجی مددجویان گفت: مددجویانی که توان اشتغال دارند پس از استعدادسنجی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند و پس از اخذ گواهی مهارت، با دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی شغل مورد نظر خود را ایجاد می‌کنند.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 337 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد فارس از طریق مؤسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی مشغول به کار شده‌اند تا با کسب درآمد بخشی از مشکلات خانواده را رفع کنند.
بذرافشان با اشاره به اینکه کمیته امداد برای کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را به کار گیرند، بسته‌های تشویقی مناسبی در نظر گرفته است، گفت: این نهاد ۱۰۰ درصد بیمه حق کارفرما در سال نخست و ۵۰ درصد حق بیمه کارفرما در سال دوم اشتغال مددجو را پرداخت می‌کند.

captcha