کمک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی کبودراهنگی‌ها به زلزله زدگان کرمانشاه
کد خبر: 3671190
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

کمک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی کبودراهنگی‌ها به زلزله زدگان کرمانشاه

گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان کبودراهنگ از کمک رسانی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مردم این شهرستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

احسان قنبری فرماندار شهرستان کبودراهنگ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، با اشاره به لزوم کمک رسانی به هم وطنان زلزله زده در کرمانشاه اظهار کرد: مردم متدین شهرها، بخش‌ها و روستاهای کبودرآهنگ، کمک‌های خود را در قالب 20 کامیون و 12 خودرو سبک به کرمانشاه ارسال کردند.
وی افزود: مردم کبودرآهنگ یک میلیارد و 203 میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به مردم حادثه دیده کرمانشاه کمک کرده‌اند که از این رقم، 52 میلیون تومان نقدی و بقیه غیرنقدی بوده است.
قنبری ضمن تقدیر از فعالیت‌های بسیج و نهاد‌های دولتی و غیر‌دولتی شهرستان اضافه کرد: این کمک‌ها به وسیله بسیج، هلال احمر، کمیته امداد و بهزیستی جمع آوری شده است.
فرماندار شهرستان کبودراهنگ با اشاره به فعالیت 204 پایگاه برای جمع آوری کمک‌های مردمی عنوان کرد: از این تعداد، 190 پایگاه مربوط به بسیج، 3 مورد مربوط به هلال احمر، 10 مورد مربوط به کمیته امداد و یک مورد مربوط به بهزیستی بوده است.
قنبری با اشاره به اینکه مقدار قابل توجهی از این کمک‌ها توسط بسیجیان این شهرستان جمع آوری و اهدا شده است بیان کرد: از مجموع کمک‌های جمع آوری شده، 636 میلیون تومان مربوط به بسیج بوده که از این رقم، 36 میلیون نقدی و بقیه غیرنقدی بوده است.
وی در خصوص کمک‌های جمع آوری شده جمعیت هلال احمر این شهرستان گفت: هلال احمر نیز 532 میلیون و 500 هزار تومان کمک جمع آوری کرده که از این رقم 12 میلیون و 500 هزار تومان نقدی بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به کمک‌های جمع آوری شده از طرف کمیته امداد این شهرستان برای مناطق زلزله زده نیز تاکید کرد: این نهاد 24 میلیون تومان به صورت غیرنقدی و 3 میلیون و 500 هزار تومان به صورن نقدی از مردم جمع آوری کرده است.
فرماندار شهرستان کبودراهنگ در پایان کمک رسانی بهزیستی این شهرستان را نیز قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: بهزیستی کبودرآهنگ نیز 7 میلیون تومان به صورت غیرنقدی برای مردم کرمانشاه جمع آوری و ارسال کرده است.

captcha