کمک 5 هزار میلیارد تومانی خیرین سلامت به حوزه بهداشت و درمان
کد خبر: 3671191
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
شهریاری خبر داد:

کمک 5 هزار میلیارد تومانی خیرین سلامت به حوزه بهداشت و درمان

گروه سلامت: دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور از کمک 5 هزار میلیاردی خیرین سلامت در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسینعلی شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور، در چهارمين كنگره تخصصي و اولين كنگره بين المللي ساخت بيمارستان و مديريت منابع و تجهيزات کشور با تسلیت حادثه غمبار کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان در زلزله کرمانشاه اظهار کرد: خیرین سلامت در کمک به مردم مناطق زلزله زده اقدامات خوبی انجام دادند.

وی افزود: شعار چهارمين كنگره تخصصي و اولين كنگره بين المللي ساخت بيمارستان و مديريت منابع و تجهيزات کشور حاضر ايجاد عزم ملي براي هماهنگی نهادهای ذيربط وافزايش جلب مشاركت‌های مردمی در جهت ساخت و تجهيز بيمارستان‌های ايمن با طراحی‌های نو آورانه به منظور افزايش بهره وری منابع و خدمت رساني بهتر به بيماران است.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه این نهاد مردمی با هدف تحكيم، توسعه و اشاعه هدفمند نيات و اعمال نوع دوستانه و خدا پسندانه خيرين و هم افزائي مديريتي موسسات و تشكل‌های خيريه درارتقاء سلامت تاسيس گرديده است، گفت: با عنايت به مشكلات تامين منابع مورد نياز و كمبودهای حوزه سلامت، بهترين راه غلبه بر اين معضلات استفاده از منابع و ظرفيت‌های غير دولتي بويژه خيرين ارجمند در عرصه سلامت است.

وی با بیان اینکه همه برای کمک به حوزه بهداشت و درمان رفع محرومیت‌ها در مناطق کم برخوردار موظف هستیم:راهكارهای  تاثير سرمايه گذاری در حوزه سلامت وافزايش بهره‌وري را به گونه‌ای طراحي و اجرا كنيم تا مشوق حضور حداكثری بخش خصوصی وخيرين ارجمند در اين حوزه و خدمت رسانی بهتر به بيماران باشيم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع خيرين سلامت كشور با جذب مشاركت‌های مردمي طي مدت 8 سال فعاليت تاكنون  270 واحد فعال در سراسر كشور دارد،عنوان کرد: مجمع خیرین سلامت کشور بيش از 70هزار نفر خير نيكوكار را سازماندهي و بالغ بر 50 هزار ميليارد ريال توسط خيرين ارجمند در عرصه سلامت هزينه کرده كه حاصل آن احداث و تجهيز بيش از 4600 واحد درماني و بهداشتي باهماهنگي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي و توسط دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني ايران در اقصي نقاط كشور است.

وی با بیان اینکه يكي از سياست‌های اساسي پيش روی مجمع خيرين سلامت كشور فرهنگ سازی برای جلب بيشتر مشاركت‌های مردمی در حوزه پيشگيری و پژوهش و سوق دادن خيرين ارجمند به سمت امور نرم افزاري در عرصه سلامت جهت كاهش هزينه‌های درمان است.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه يكی ديگر از اهداف اين كنگره نيز يكپارچه سازی و هماهنگي بين كليه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و فعال در حوزه ساخت بيمارستان و مديريت منابع و تجهيزات در كليه سطوح است،تاکید کرد: در اين ارتباط ايجاد و احداث بيمارستانهای امن و پاسخگو در مواقع بحران و حوادث و بلاياي طبيعي با توجه به خصوصيات جغرافيائي و اقليمي كشورمان و حوادث اخير زلزله در مناطق غربي كشور يكي از ضروريات و اولويت‌های اساسي در حال حاضر است.

شهریاری با بیان اینکه كميسيون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامي با تمام توان راهكارهای تقويت نظام سلامت و تامين منابع مورد نياز و تسهيل در جذب سرمايه گذاری خارجي و نظارت بر اجراي صحيح قوانين را پي گيري مي کندافزود: ارزيابي تاب آوري بيمارستان‌ها در هنگام حوادث و بحرانها يكي ديگر از اولويت‌هاي اساسي ميباشد كه بايد در سرلوحه برنامه‌ها قرار گيرد، در اين زمينه تشكيل اتاق‌های فكر جهت تدوين راهكارها و قوانين و آيين نامه‌های مورد نياز و همفكري و همراهي همه متخصصين بسيار راهگشا است.

وی با بیان اینکه  تجليل از خيرين و نيكوكاران كه پاداششان جز رضوان الهي و بهشت نيست در اين رويداد علمي، فرهنگي و اجتماعي تجليل از كساني است كه پيام شان ترويج فرهنگ ايثار و ادامه راه اولياء و شهدا است، تصریح کرد: حفظ وحراست از ارزش‌های آسمانی و معنوي در گرو تلاش دلسوزانه انسان‌هايي است كه روح و فكر والايشان سرشار از عشق به سرزمين ، دين و مليت شان است.

captcha