جشنواره صنایع دستی قرآن و عترت به شهرستان ارسنجان رسید
کد خبر: 3671192
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

جشنواره صنایع دستی قرآن و عترت به شهرستان ارسنجان رسید

گروه فعالیت‌های قرآنی: شهرستان ارسنجان میزبان جشنواره صنایع دستی قرآن و عترت از سری برنامه‌های دومین هفته قرآن و عترت استان فارس است.

غلامرضا دادوند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارسنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به برپایی دومین هفته قرآن و عترت استان فارس گفت: 25 جشنواره فرهنگی ـ قرآنی در 7 شهرستان استان فارس در هفته اول دی‌ماه برگزار می‌شوند كه شهرستان ارسنجان یكی از آن شهرستان‌هاست.
وی با بیان اینكه ارسنجان میزبان جشنواره صنایع دستی قرآن و عترت است، گفت: آثار مادی و معنوی به جای مانده از ملت‌ها نمایانگر فرهنگ و تمدن اقوام گذشته هر سرزمینی است که حتی تا به امروز نیز بعضی از آن‌ها باقی مانده است و از میان آن‌ها، مسائلی به عنوان میراث فرهنگی و هنری یک ملت تلقی می‌شود.
دادوند با بیان اینكه صنایع دستی جایگاه ویژه‌ای و نقش اساسی در معرفی فرهنگ و تمدن هر ملت دارد، گفت: در این میان آثار فاخر هنرهای سنتی سنتی و صنایع دستی ریشه و سابقه طولانی در فرهنگ و تمدن ایرانیان دارد که این آثار با دستان ظریف هنرمندان این مرز و بوم تولید شده‌اند.
رئیس اداره ارشاد ارسنجان اظهار كرد: در جهت اعتلای هنرهای سنتی امسال شهرستان ارسنجان میزبان جشنواره هنرهای سنتی و صنایع دستی است که در بخش‌های تذهیب و هنرهای دستی چوبی شامل تذهیب: شمسه، صفحه دعای شروع و ختم قرآن، صفحات افتتاح، حاشیه صفحات، صفحات تزئینی؛ مثنی‌سازی: نقل عین به عین یک اثر تذهیب با اولویت آثار دوره‌های تیموری و صفوی؛ صنایع دستی چوبی: معرق کاری چوبی، منبت‌کاری چوبی و نازک کاری چوبی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع)،‌ گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع)، شناسایی هنرمندان معاصر و فعال عرصه قرآن وعترت، ارج نهادن به هنر معنوی، دینی، اسلامی، ایرانی و سنتی برگزار می‌شود.
دادوند همچنین به موضوعات این جشنواره اشاره كرد و گفت: این جشنواره با قرآن؛ برگرفته از مضامین قرآنی و اشاره صریح و یا غیر مستقیم به آیات نورانی قرآن، استفاده از آیات قرآن؛ عترت: آثار برگرفته از سیره و زندگانی اهل بیت(ع)، روایات و مناقب نقل شده از اهل بیت(ع)، سایر زمینه‌ها و با محوریت قرآن و عترت: وحدت و انسجام امت اسلامی، شهادت و ایثار، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ حجاب و عفاف، ولایت، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم برگزار خواهد شد.
وی با یادآوری اینكه 20 آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است، گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت ‌نام می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی هفته قرآن وعترت فارس، به نشانی www.quranfars.com مراجعه و یا تماس با شماره 43526408 حاصل كنند.

captcha