با وجود نماز واقعی؛ فساد و منکری در جامعه نخواهیم داشت
کد خبر: 3671222
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
حجت‌الاسلام نکونام:

با وجود نماز واقعی؛ فساد و منکری در جامعه نخواهیم داشت

گروه فرهنگی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نمازی که کامل باشد هرگز فساد و منکر در جامعه نخواهد بود، ادامه داد: نگاه‌های چپ به بیت‌المال، به حقوق دیگران، تجاوز به حق دیگری، دست و پا زدن برای رسیدن به پست و مقام و این نازیبایی‌ها علاجش نماز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، صبح امروز 19 آذرماه در سومین اجلاس استانی نماز که با حضور جمعی از مسئولان و عموم مردم استان در سالن غدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: آن‌قدر درباره نماز و اهمیت آن در قرآن و روایات اهل بیت(ع) گفته شده است که اگر جز نماز کار دیگری در زندگی انجام ندهیم در بهترین جایگاه‌ها قرار می‌گیریم.
وی با اشاره به اینکه اگر نماز باشد همه حسنات و نیکی‌ها در کنار آن وجود دارد، افزود: نماز آورنده همه نیکی‌هاست همان‌قدر که از بین برنده همه بدی‌هاست.
حجت‌الاسلام نکونام به آیه 45 سوره عنکبوت که خداوند می‌فرمایند: «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَر» اشاره و اظهار کرد: نماز به عنوان سپر و مانعی است که نمی‌گذارد منکر در زندگی انسان را یابد؛ محال کسی نماز در زندگی‌اش راه یابد و منکر نیز در زندگی او راهی پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) که فرمودند: «اگر نماز زنده باشد زندانی نخواهی داشت»، تصریح کرد: نماز از بین برنده منکرات است، لذا اگر منکر نباشد زندان و توبیخ معنایی ندارد.
وی با تأکید بر اینکه باید باور کنیم تنها راه علاج دردها و بیماری‌های جامعه نماز است، عنوان کرد: این نماز، نمازی است که در آن خلائی نباشد، نمازی که اقامه آن به انسان جایگاه رفیع عنایت کند.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نمازی که کامل باشد هرگز فساد و منکر در کنار آن نخواهد بود، ادامه داد: نگاه‌های چپ به بیت‌المال، به حقوق دیگران، تجاوز به حق دیگری، دست و پا زدن برای رسیدن به پست و مقام و این نازیبایی‌ها علاجش نماز است.

captcha