چهارمین همایش هزاره باباطاهر در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3671238
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

چهارمین همایش هزاره باباطاهر در همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: سال 96 در همدان به نام شاعر دوبیتی‌ها «باباطاهر» نامگذاری شده است که در این راستا چهارمین همایش بزرگداشت مفاخر با عنوان«هزاره باباطاهر» در این شهر برگزار می‌شود.

مجید فروتن، معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: سال 96 در همدان به نام شاعر دوبیتی‌ها «باباطاهر» نامگذاری شده است که در این راستا چهارمین همایش بزرگداشت مفاخر با عنوان«هزاره باباطاهر» در این شهر برگزار خواهد شد.
وی افزود: چهارمین همایش بزرگداشت مفاخر با عنوان«هزاره باباطاهر» توسط دانشگاه بوعلی سینا، استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( (ISC و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در همدان برگزار می‌‌شود.
فروتن با بیان اینکه فراخوان همایش منتشر شده و در اختیار مراکز فرهنگی، هنری و آموزش عالی قرار گرفته است، بیان کرد: محور‌های همایش، جایگاه ادبی باباطاهر، 2 بیتی‌های این شاعر پرآوازه، حوزه تاریخ و شخصیت باباطاهر و ... است.
معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار 15 دی ماه است گفت: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه http://mafakher-hamedan.ir ضمن ثبت‌نام در همایش، مقالات خود را هم ارسال کنند.
وی ادامه داد: دو بیتی خوانی، رونمایی از دوبیتی‌های خوشنویسی شده و برپایی نمایشگاه آثار باباطاهر از دیگر برنامه های جانبی چهارمین همایش بزرگداشت «هزاره باباطاهر» است، گفتنی است از صاحب نظران و شاعران ملی جهت سخنرانی در این مراسم دعوت به عمل آمده است.
وی با بیان اینکه بخشی از مقالات این همایش به افراد برجسته سفارش داده شده است، بیان کرد: کمیته علمی همایش هم مشخص شده و مقالات ارسالی توسط دو داور ارزیابی خواهند شد.
فروتن با تأکید بر اینکه مقالات برگزیده در قالب کتاب به چاپ می‌رسد، یادآور شد: سایر مقالات منتخب هم در قالب لوح فشرده در همایش ارائه خواهند شد.

captcha