فراخوان دومین جشنواره تئاتر خیابانی «فانوس بندر» منتشر شد
کد خبر: 3671270
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

فراخوان دومین جشنواره تئاتر خیابانی «فانوس بندر» منتشر شد

گروه فرهنگی: فراخوان دومین جشنواره تئاتر خیابانی «فانوس بندر» با هدف گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با هدف گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به منظور ایجاد ارتباط گسترده و اجتماعی مردم با هنر نمایش، با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همکاری انجمن هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی(ره)، شهرداری و شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) دومین جشنواره تئاتر خیابانی «فانوس بندر» برگزار می‌شود.

موضوعات ویژه جشنواره:

نگاه خلاقانه در تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال»، موضوعات شهروندی و معضلات شهری، حمایت از تولیدات داخلی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، محیط زیست، نگاه ویژه و تازه به آسیب‌های اجتماعی

بخش‌های جشنواره:

الف) بخش مسابقه:

آثار راه یافته در این بخش که به صورت رقابتی برگزار می‌شود، با اولویت محورهای جشنواره و با گونه‌های متفاوت نمایش‌های فضای باز انتخاب می‌شود.

لازم به ذکر است آثار متقاضی این بخش لازم است تا پیش از این در هیچ جشنواره رقابتی شرکت نکرده باشند.

به تمامی آثار راه یافته به این بخش هفت میلیون ریال (بر اساس ضوابط موجود) کمک هزینه شرکت در جشنواره پرداخت خواهد شد.

تمامی نمایش‌های راهیافته در بخش مسابقه لازم است تا پیش از مهلت ارسال آثار حداقل ۴ اجرای عمومی (به تأیید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ) در شهر خود داشته باشند .

ب ) بخش پژوهش:

ستاد جشنواره به منظور ارتقا سطح دانش علمی تئاتر خیابانی استان و بستر سازی در جهت نگاه ویژه و تقدیر از مطالعات هنرمندان علاقه‌مند در این حوزه بخش پژوهش را در دومین جشنواره فانوس بندر برگزار می‌کند.

پژوهشگران باید مقالات خود را در موضوعات مختلف مرتبط با تئاتر خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. به برگزیدگان این بخش به پاس تالیف مقالات پذیرفته شده توسط هیأت داوران، پنج میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

لازم است پژوهشگران نسبت به رعایت قواعد پژوهش و نگارش در مقالات اهتمام داشته باشند.

گاه شمار جشنواره:

مهلت دریافت مدارک و لوح فشرده آثار جهت شرکت در بخش مسابقه و پژوهش 20 دی‌ماه، زمان اعلام نتایج بازبینی نیز 28 دی ماه است.

علاقه‌مندان آثار خود را به دبیرخانه به نشانی: بندر امام خمینی(ره)، بلوار آیت الله طالقانی، روبروی پارک خلیج فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی(ره) و satar.fatemi2017@gmail.com ارسال کنند.

هنرمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 52235206 تماس حاصل کنند.

captcha