برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خوزستان با شعار «هر کودک نشانی خداست»
کد خبر: 3671271
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
با حضور 8 استان کشور؛

برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خوزستان با شعار «هر کودک نشانی خداست»

گروه فرهنگی: فراخوان دهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان خوزستان با شعار «هر کودک نشانی خداست» با حضور 8 استان کشور در دو بخش صحنه ای و نمایشنامه نویسی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، دهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خوزستان به میزبانی شهرستان دزفول به صورت منطقه‌ای ویژه 8 استان خوزستان، لرستان، ایلام، بوشهر، همدان، اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد با شعار «هر کودک نشانی خداست » توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول در دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه نویسی منتشر شد.

در این فراخوان اولویت انتخاب مضامین آثار شرکت‌کننده، اشاعه اخلاق و سنت‌های اسلامی، اهمیت نهاد خانواده و سبک زندگی اسلامی، گسترش فرهنگ اصیل ایرانی، نشاط و امید در فضای جامعه و نسل آینده، دفاع مقدس، پرداختن به موضوغ سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید، مضامین آزاد و پاسداشت افسانه‌ها، فولکلور و متل‌های محلی اعلام‌ شده است.

طبق اعلام فراخوان، بخش صحنه‌ای جشنواره ویژه مخاطبان گروه سنی کودک و نوجوان است و به جهت کمک به رشد و توسعه تئاتر ملی، نمایش‌های ایرانی اولویت پذیرش دارند.

در بخش نمایشنامه نویسی، جشنواره ویژه مخاطبان گروه سنی کودک و نوجوان است و ویژه آثاری است که تاکنون در هیچ جشنواره داخلی و خارجی شرکت داده نشده و چاپ نشده باشد.

مطابق فراخوان انتشار یافته، مهلت ارسال لوح فشرده نمایش و نمایشنامه‌های متقاضی تا پایان وقت اداری 15 بهمن ماه 1396 خواهد بود.

زمان معرفی آثار برگزیده تا تاریخ 25 بهمن‌ماه و زمان برگزاری جشنواره 5 تا 8 اسفندماه در شهرستان دزفول اعلام شده است.

هنرمندان تئاتر و گروه‌های نمایشی می‌توانند با مطالعه دقیق فراخوان و ارسال فرم پرشده و مدارک موردنیاز به دبیرخانه جشنواره آثار خود را در این جشنواره تخصصی شرکت دهند.

نشانی دبیرخانه خوزستان، دزفول، خیابان کشاورز، بین خیابان حضرت رسول اکرم(ص) و خیابان شهید بهشتی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، امور هنری است. تلفن تماس دبیرخانه: 42240300 و 42223655 – 061 و دورنگار: 42240326 است.

captcha