لزوم تشکیل اتاق فکر با دانشگاهیان
کد خبر: 3671284
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
خادمی تاکیدکرد:

لزوم تشکیل اتاق فکر با دانشگاهیان

گروه فرهنگی: استاندار لرستان به لزوم تشکیل اتاق فکر با دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان و دانشجویان برای ظرفیت عظیم گردشگری، جایگاه ویژه ترانزیتی و امکانات معدنی استان طرحی ارائه دهند که بدون گرفتن پول از دولت بتواند در توسعه موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان امروز یک‌شنبه، 19 آذرماه در مراسم افتتاح و بهره‌برداری پردیس دانشگاه پیام نور خرم‌آباد ضمن عرض تبریک روز دانشجو و تسلیت حادثه غم‌انگیز از دست دادن تعدادی از کوهنوردان در اشترانکوه، گفت: این ضایعه باعث تالم خاطر ایران و به ویژه خراسان و لرستان شد.
وی ادامه داد: استان لرستان در این رابطه همه توان و امکاناتش را گذاشت و تلاش کرد تا کار را به‌درستی انجام داده و مدیریت کند اما متاسفانه این سانحه به‌قدری سریع اتفاق افتاد که نمی‌توان کار بیشتری انجام داد.
خادمی دانشگاه پیام‌نور را از مجموعه‌ دانشگاه‌های پرفایده و کم‌هزینه عنوان کرد و گفت: این دانشگاه با تولید علم، دانش و تربیت نیروی انسانی که دارد نسبت به سایر دانشگاه‌های مشابه هزینه‌های کمتری بر اقتصاد ملی تحمیل می‌کند.
استاندار لرستان اضافه کرد: هزینه برای نیروی انسانی سرمایه‌گذاری است و این دانشگاه از دانشگاه‌هایی بوده که فواید و خروجی آن از سایر دانشگاه‌ها بیشتر است.
وی افزود: همچنین خروجی آن از شرایط و کیفیت مطلوب‌تری برخوردار بوده و خرسندیم که دانشگاه پیام نور استان یکی‌از مجموعه‌های روپا است و فواید خوبی نیز دارد.
خادمی فضای فیزیکی و تعداد دانشجوی این دانشگاه را مطلوب عنوان کرد و گفت: امیدواریم که دانشجویان تمام توان خود را برای توسعه و رشد استان به‌کار گیرند و در این مهم شرکت کنند.
وی لرستان را استانی زیبا، با استعداد و البته کمتر توسعه یافته دانست و ادامه داد: همه باید در راستای توسعه کمک کنند و البته نقش دانشجویان دارای اهمیت بیشتری است چراکه در حوزه علم و فن‌آوری کار می‌کنند و به مراتب نقش برجسته‌تری از سایرین دارند.
وی با بیان این‌که امروزه موضوع اقتصاد دانش‌محور مطرح است، گفت: قاعدتاً دانشجویان بیشتر متولی و پیش‌ران این بحث هستند.
خادمی با بیان این‌که امروزه مشکلات استان و توسعه به دو محور ختم می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در بحث زیرساخت‌ها مشکل داریم و زمانی‌که به‌دنبال راهکار هستیم همه دولت را مسئول می‌دانند و منتظر دولت و بودجه ملی هستند. در مورد مشکلات اقتصادی و اشتغال نیز می‌گویند فردی را پیدا کنید تا سرمایه‌گذاری کند.
استاندار لرستان با اشاره به این‌که سرمایه‌گذار به‌دنبال منابع ارزان است، افزود: در این راستا منابع بانک‌ها ارزان نیستند اما در حل مشکلات اقتصادی تنها راهکار استفاده از منابع بانکی و بانک‌هاست.
وی گفت: باید در دانشگاه که مرکز خلاقیت، ابتکار، ابداع و روش‌های جدید و نوآوری است این خواسته مطرح شود تا ایده، تولید و ارائه دهند؛ طرح‌هایی که نیازی به پول دولت و بانک برای توسعه نداشته باشد.
خادمی به لزوم تشکیل اتاق فکر با دانشگاهیان اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاهیان و دانشجویان برای ظرفیت عظیم گردشگری، جایگاه ویژه ترانزیتی و امکانات معدنی استان طرحی ارائه دهند که بدون گرفتن پول از دولت بتواند در توسعه موثر باشد.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون وضع دولت به‌لحاظ مالی مساعد نیست و هر کس چنین راهکاری را ارائه دهد خلاق می‌شود و می‌تواند اتفاق بزرگی به وجود آورد وگرنه روش‌های متداول و سنتی را همه می‌دانند و استا‌ن‌های توسعه‌یافته در این زمینه بهتر کار کرده‌اند.

captcha