حماسه نهم دی ماه نماد ولایت‌مداری و بصیرت ملت ایران بود
کد خبر: 3671304
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

حماسه نهم دی ماه نماد ولایت‌مداری و بصیرت ملت ایران بود

گروه سیاسی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز گفت: 9 دی ماه یادآور بصیرت، ولایت‌مداری و مقاومت ملت ایران اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام‌ محمدحسین روحی یزدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز، 19آذر در جلسه ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، بابیان اینکه روز نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده امروز فاصله بین امت با پیامبر است که این امر به سبب عدم شناخت و آگاهی نسبت به اهداف و سیره حضرت رسول(ص) حاصل‌شده است.
وی همفکری و تبادل‌نظر پیرامون برگزاری مراسم نهم دی را هدف جلسه دانست که به تصویب مجلس به‌عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده است و افزود: بهترین‌شاخص و معیاری که می‌تواند ما را در طوفان و تلاطم فتنه‌ها مصون دارد پیروی از رهبری و امامت و ولایت است که می‌تواند نجات‌بخش همه مردم باشد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در آستانه ۴۰ سالگی خود قرارگرفته است. این کشور در طول ۴۰ سال با موانع ریشه‌براندازی روبه‌رو شده اما عنایت پروردگار و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری ناجی مملکت بوده است.
‌روحی یزدی بابیان اینکه دنیا ایران را کشوری بیدار، دینی، مذهبی و اهل بصیرت می‌شناسد که اسلامیت و جمهوریت نظام شاخصه مهم این کشور است، ادامه داد: نهم دی یادآور فتنه و شرارت‌هایی است که بر سر نظام ایجاد شد.
وی با تأکید بر اینکه برخی از افراد در مواقعی خواسته‌اند جمهوریت و گاه اسلامیت نظام را کم‌رنگ جلوه دهند که این عمل توسط مقام معظم رهبری و با رهنمودهای ایشان محقق نشد، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که رنگ و وجه مذهبی نظام تقویت شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز گفت: اگر بخواهیم این حرکت را به ثمر برسانیم باید کسانی که دست‌اندرکار این مراسم هستند، باور و ایمان داشته باشند که این اقدام بایستی برگرفته از عقیده، ایمان و اعتقاد باشد.
وی با تأکید بر لزوم آشناسازی نسل جوان با دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: جوانان باید بدانند اصل ماجرای فتنه چه بود، فتنه خواهان در پی چه بودند و مردم چگونه با حضور خود آتش شعله‌وری که دشمنان ایجاد کرده بودند را خاموش کردند که تقدیر مقام معظم رهبری به سبب شناخت لحظه ای توسط مردم را در پی داشت.
این مسئول بابیان اینکه مردم با حمایت خود از نظام ولایت نقشه و توطئه دشمن را نقش بر آب ساختند، تصریح کرد: باید با حمایت کمک مردم و مسئولان بتوان نهم دی باعظمت و باشکوهی را برگزار کرد.
روحی یزدی با تأکید بر اینکه عمده‌ترین هدف دنبال کردن نقش بصیرت افزایی و بصیرت بخشی به جامعه است، افزود: طی سال گذشته مراسم محوری در تمام شهرستان‌ها با حضور سخنرانانی برپا شد که در سال جاری نیز مراسم محوری باشکوه در شهرستان‌های استان البرز برگزار خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز با اعلام اینکه استفاده از طرح‌های واحد در خصوص برگزاری این مراسم تأثیرگذار است، یادآور شد: بایستی با همکاری آموزش‌وپرورش زنگ بصیرت در مدارس استان البرز نواخته شود.

captcha