رسانه ملی باید در خدمت توسعه استان‌ها قرار گیرند/ لزوم پرداختن به آداب و فرهنگ مردم
کد خبر: 3671321
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
كمالی:

رسانه ملی باید در خدمت توسعه استان‌ها قرار گیرند/ لزوم پرداختن به آداب و فرهنگ مردم

گروه اجتماعی: مدیرکل صدای امور استان‌های صدا و سیمای کشور با بیان اینكه اصلی‌ترین مأموریت استان‌ها و شبكه‌های استانی باید توسعه استان باشد، گفت: رسانه ملی باید در خدمت توسعه استان‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، وحید كمالی، مدیركل صدای امور استان‌های صدا و سیمای كشور امروز، 19 آذرماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان صدا و سیمای مركز فارس در جشنواره رسانه ملی با یادآوری رسالت این رسانه گفت: اصلی‌ترین مأموریت استان‌ها و شبكه‌های استانی باید توسعه استان باشد.
وی با تأكید بر اینكه رسانه ملی باید در خدمت توسعه استان‌ها قرار گیرد، افزود: یكی از مهم‌ترین وظایف ما آن است كه آداب، رسوم، سنن و فرهنگ مردم را شناسایی كرده و به آن‌ها بپردازیم كه در این زمینه استان فارس یكی از مراكز مهم است.
كمالی، ظرفیت‌های اقلیمی و موقعیت مذهبی استان فارس را یادآور شد و گفت: استان فارس با توجه به وسعت و همچنین دارا بودن سومین حرم اهل بیت(ع) و تكثر قومیت‌ها یكی از استان‌هایی است كه در ساخت‌ برنامه‌های تولیدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی در ادامه با یادآوری اینكه از 85 میلیون جمعیت كشور، 75 میلیون نفر در استان‌ها مخاطب رسانه ملی هستند، از وجود 70 مركز رادیویی و تلویزیونی در سراسر كشور خبر داد و گفت: 23 میلیون نفر نیز در روستاها مخاطب رادیو هستند.
مدیرکل صدای امور استان‌های صدا و سیمای کشور با بیان اینكه كار ما تنها پر كردن اوقات فراغت نیست، تأكید كرد كه باید به موضوعات آموزشی و اطلاع‌رسانی نیز توجه ویژه شود.

captcha