آیین تجلیل قرارگاه جهادی سجادیه مازندران برگزار شد
کد خبر: 3671343
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

آیین تجلیل قرارگاه جهادی سجادیه مازندران برگزار شد

گروه اجتماعی: آئین تجلیل از خادمین درمانی اربعین حسینی قرارگاه جهادی سجادیه استان مازندران با حضور رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون کشور عراق و امام‌جمعه بابل در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بابل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از ایسنا مازندران، یحیی دنیاگرد، مسئول هیئت امنای قرارگاه جهادی سجادیه استان مازندران در مراسم تجلیل از فعالان درمانی این قرارگاه در بابل با بیان اینکه قرارگاه جهادی سجادیه بر مبنای موضوعات مغفول در عراق شکل گرفته است، عنوان کرد: در زمینه درمان و امانات اقدامات زیادی در این منطقه شکل نگرفته است از این رو در بحث درمانی، از کادر برجسته دانشگاه علوم پزشکی استفاده شده و پزشکان در طول هشت روز به صورت ۳ شیفت، ۱۷ هزار نفر ویزیت شدند.
وی با بیان اینکه ۱۷۰ قلم دارو و ۴۰۰ میلیون تومان ارزش دارویی و تجهیزات پزشکی در روزهای فعالیت موکب بود، افزود: روزی که تشکیلات این قرارگاه پایه‌گذاری شد، هزینه های این قرارگاه های از موجودی های شخصی اعضا تامین شد و از نذورات در این بخش استفاده نکردیم.
دنیاگرد با اشاره به کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور گفت: بخشی از هزینه های جمع آوری شده در موکب نیز به زلزله زدگان اختصاص یافته است.
این فعال مذهبی تصریح کرد: تیم درمانی قرارگاه سجادیه در سه شیفت ۸ ساعته کار می‌کرد که ۱۵ پزشک، ۵۲ پرستار و ۶ نیروی داروخانه و ۸ مترجم نیز برای ارتباط با عرب‌زبانان با این قرارگاه همکاری می کردند. در این موکب به بیماران قلبی، تنفسی، گوارشی، دندانپزشکی خدمات ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه اکثر پزشکان در عراق دچار بیماری شدند و مشکلاتی برای آنان ایجاد شد، گفت: در طول زمان برگزاری موکب، چهار مورد احیا و بازگشت به زندگی نیز توسط کادر درمانی صورت گرفت.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید حسینی، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون کشور عراق نیز در این مراسم گفت: زمان که این جمع برای راه اندازی موکبی درمانی تماس گرفتند، بعید می‌دانستم که بتوانند این کار را انجام دهند.
وی افزود: با مشکلات موجود در صحرای کربلا، بنده باور نمی‌کردم که این گروه این کار بزرگ را بتوانند انجام دهند و بنده از خداوند می‌خواهم که به آنها توفیق عطا کند.
حسینی تصریح کرد: داعش خودشان به ما می‌گفتند، بعد از عراق نوبت ایران است اما نمی‌دانستند در این سرزمین مقدس نمی‌توانند جنایت کنند و آنجا بمانند.
وی افزود: جوانان ایرانی برای دفاع از حرم به عراق آمدند و بنده به آنها می‌گفتم شما برای چه آمدید؟ آنها می‌گفتند که برای دفاع از حرم امیرالمومنین آمده ایم. وقتی شما در این راه قرار گرفتید، یک تغییر و تحول انجام شده است. زیارت اربعین، زیارت کربلا نیست، بلکه زیارت تمام ائمه اطهار شده است.
رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون کشور عراق با بیان اینکه پیشنهاد بنده این است که شما بزرگترین موکب درمانی را در مکان های دیگر نیز راه بیندازید، افزود: شما دوتا اجر دارید، اضافه بر اجر زیارت، اجر خدمت به زائرین را نیز در کارنامه خود دارید.
وی همچنین بیان کرد: ما به عنوان مردم عراق از شما خواهش داریم به روستاهای آنجا نیز که منتظر شما هستند، خدمات درمانی ارائه دهید زیرا وجود فردی که از جمهوری اسلامی آمده برای مردم عراق برکت است.

captcha