هوانیروز متعلق به جهان اسلام است
کد خبر: 3671351
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶

هوانیروز متعلق به جهان اسلام است

گروه فرهنگی: امیر سرتیپ دوم خلبان «جمشید اسماعیلی اسلامی» گفت: هوانیروز متعلق به نظام جمهوری اسلامی و حتی بالاتر، هوانیروز متعلق به جهان اسلام است و هر کجا که رهبرمان دستور دهد، هوانیروز آمادگی دارد خود را برساند و عملیات انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم خلبان «جمشید اسماعیلی اسلامی» جانشین فرمانده هوانیروز ارتش، امروز 19 آذرماه در در یادواره امیران، سرداران و 150 شهید شهرستان سیمرغ که با محوریت امیر سرلشکر خلبان شهید «احمد کشوری» در شهرستان سیمرغ برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا، اظهار داشت: امروز جمع شدیم، تا از سجایای ارزشمند شهدا سخن بگوییم؛ هرچند کار بسیار سخت و دشواری است.

وی افزود: تجلیل از شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای ایران اسلامی است.

جانشین فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه به برکت شهداست که امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بر قلل رفیع افتخار ایستاده است، تصریح کرد: تکریم از شهدا یک وظیفه و ضرورت غیرقابل‌ انکار است.

وی ادامه داد: اگر به سن شهدا نگاه کنیم، می‌بینیم که همه جوان بودند، اما چه شد که یک جوان از زندگی مادی خود گذشت و به لقاءالله پیوست.

اسماعیلی با اشاره به این‌که شاید شهدا به دنبال این آیه قرآن بودند که می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ» حتماً خداوند مشتری جان‌ها و مال‌های آن‌ها بود که به این درجه رسیدند، اظهار داشت: شهدا این آیات و احادیث را دیدند و جانشان را در طبق اخلاص قراردادند.

وی افزود: شهدا ویژگی‌های خاصی داشتند، ایثار، جوانمردی، شجاعت، علم و دانش از جمله این ویژگی‌ها است که همه این ویژگی‌ها در برخی شهدا مثل شهید کشوری جمع بود.

جانشین فرمانده هوانیروز ارتش با بیان این‌که اگر جوانان سه ویژگی «ولایت‌مداری»، «بصیرت» و «شهامت و شجاعت» را مدنظر خود قرار بدهند، با توجه به تهاجم فرهنگی و فضای مجازی که وجود دارد، رستگار خواهیم شد، تصریح کرد: امروز هم هوانیروز از سابق آماده‌تر است.

وی ادامه داد: یکی از عزیزان گفته بود هوانیروز متعلق به ارتش جمهوری اسلامی نیست بلکه هوانیروز متعلق به‌نظام جمهوری اسلامی و حتی بالاتر، هوانیروز متعلق به جهان اسلام است و هر کجا که رهبرمان دستور دهد هوانیروز آمادگی دارد خود را برساند و عملیات انجام دهد.

اسماعیلی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه و تسلیت به هموطنان عزیز، اظهار کرد: زلزله آمد و احمد کشوری آسمانی هم‌دلش لرزید.

وی افزود: اگرچه احمد کشوری در دشت ذهاب آسمانی شد، اما دشت ذهاب مملو از احمد کشوری‌هایی شد که به کمک هم‌میهنان عزیز خود شتافتند.

جانشین فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه در صبح زلزله بچه‌های پایگاه هوانیروز کرمانشاه خود را به منطقه رسانده و مشغول کمک‌رسانی شدند، تصریح کرد: حدود 200 ساعت پرواز در 600 سورتی انجام شده است

captcha