برگزاری نشست قرآنی «علوم روز در قرآن» ویژه دانشجویان در سنندج
کد خبر: 3671357
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰

برگزاری نشست قرآنی «علوم روز در قرآن» ویژه دانشجویان در سنندج

گروه فعالیت‌های قرآنی: نشست قرآنی تلاوت و تدبر با موضوع «علوم روز در قرآن» ویژه دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی امروز، 19 آذرماه در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان، نشست قرآنی تلاوت و تدبر با موضوع «علوم روز در قرآن» ویژه دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور سیدبهالدین حسینی، امروز، 19 آذرماه در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.
سید بهاالدین حسینی، یکی از اساتید قرآنی استان کردستان در این نشست قرآنی اظهار کرد: قرآن کریم تنها کتابی است که نه تنها متعلق به گذشته نبود بلکه متعلق به زمان ما هم نیست و همواره اعجاز آن به مروز زمان نمود پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه قرآن كتاب هدايت و عمده‌ترين هدف آن هدايت انسان و بشريت و جهت بخشيدن به زندگی اوست، بیان کرد: تاریخ ثابت کرده که در طول اعصار و قرون متمادی هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.
حسینی با تأکید بر اینکه جوانان به ویژه دانشجویان باید با یک دید عقلایی به قرآن بنگرند، عنوان کرد: با توجه به وجود دشمنان اسلام و راه‌اندازی گروه‌های تکفیری ما باید بتوانیم در پاسخ به شبهات از یک دیدگاه عقلایی به اثبات قرآن و دین اسلام بپردازیم.
وی اعلام کرد: 80 درصد از آیات قرآن به طور کامل علمی بوده و 20 درصد بقیه تا کنون علم ما به آن نرسیده است که بتواند آن را ثابت کند.
این استاد قرآنی با اشاره به اینکه عقل و وحی دو موهبت الهی به انسان است، افزود: علم به وسیله تفکر درست می شود و تفکر با عقل موهبتی از سوی پروردگار عالمیان به انسان است.
وی اعلام کرد: آيات علمی قرآن كريم در اين باب بسيار گسترده و فراوان است و در جای جای آيات آن به تبيین خلقت آسمانها و زمين و مهم‌تر از همه خلقت وجودی انسان پرداخته شده كه جای بسی كنكاش و جست‌وجو دارد تا مفاهيم قرآن را بهتر درك كنيم.
حسینی با اشاره به اعجاز علمی قرآن کریم ادامه داد: تنها در جهان يك كتاب است كه وسعت و تنوع موضوعات آن حد و مرزی ندارد.
وی در ادامه گفت: آنچه امروز به نام علم از آن یاد می شود قران در 1400 سال پیش به آن اشاره کرده و وجود آن علم را اثبات کرده است.
این استاد قرآنی به زوجیت گیاهان در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در پنج آیه از قران کریم به مسئله زوجیت گیاهان اشاره شده که از ان جمله می توان به آیه 10 سوره لقمان مبنی بر « َأَنزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَنْبَتْنَا فِیهَا مِنْ کُلِّ زَوْج کَرِیم؛ از آسمان آبى نازل کردیم و به وسیله آن در روى زمین انواع گوناگونى از گیاهان پر ارزش رویانیدیم».
وی اعلام کرد: نخستین بار در اواسط قرن هیجدهم میلادى یک دانشمند و گیاه شناس معروف سوئدى به نام لینه مسئله زوجیت (نر و ماده) در دنیاى گیاهان را اعلام کرد در حالیکه قرآن مجید دوازده قرن قبل از این دانشمند، پرده از روى این راز برداشته بود.
حسینی در ادامه با اشاره به آيه 33 سوره الرحمن که می فرماید: «یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ؛ اى گروه جنيان و انسيان اگر مى‏ توانيد از كرانه ‏هاى آسمانها و زمين به بيرون رخنه كنيد پس رخنه كنيد [ولى] جز با [به دست آوردن] تسلطى رخنه نمى ‏كنيد» افزود: خداوند متعال در این آیه می فرماید شما در آسمان نفوذ نخواهيد كرد مگر با علم و دانش و علم ايجاد كننده اقتدار و كلمه سلطان در اين آيه در معنی اقتدار بيان شده و اگر علم داشته باشيد نسبت به ديگران مقتدر خواهيد بود.
وی یادآور شد: وجود علوم روز و ثابت شدن علمی این آیات ثابت می‌کند که قرآن کریم یک کتاب آسمانی است که هیچ انسانی به آن درجه از علم دست پیدا نکرده که بتواند آن را بداند.

captcha