افزایش 45 درصدی جمع‌آوری زکات در خوشاب
کد خبر: 3671362
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

افزایش 45 درصدی جمع‌آوری زکات در خوشاب

گروه شهرستان‌ها: مسئول کمیته امداد شهرستان خوشاب اظهار کرد: جمع‌آوری زکات در این شهرستان نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است.

ابراهیم خطیب، مسئول کمیته امداد شهرستان خوشاب، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه در سال جاری جمع‌آوری زکات در این شهرستان با افزایش 45 درصدی نزدیک به یک میلیارد و سیصد میلیون ریال است، اظهار کرد: در سال گذشته هشتصد و سی میلیون ریال زکات جمع‌آوری شد.
وی با بیان اینکه در کل شهرستان خوشاب شش روحانی مستقر در حال فعالیت هستند، ادامه داد: وقتی روحانیان زیادی برای تبیلغ زکات در خوشاب وجود ندارد. برخی هیات امنای مساجد برای خودشان تصمیم گیری می‌کنند، با این وجود نباید انتظار زیادی داشته باشیم که زکات زیادی جمع‌آوری شود یا در بعضی از روستاها برخی مردم زکات جمع‌آوری شده را تحویل کمیته امداد بدهند.
وی با گلایه از عدم همکاری برخی هیات امنای مساجد در روستاها و نبود امکانات لازم برای تبلیغ و فرهنگ‌سازی برای پرداخت زکات واجب، افزود: بخشی از زکات جمع‌آوری شده توسط مردم در روستاها به دلیل تحویل ندادن به کمیته امداد درآمارها محاسبه نشده و خود روستاییان با توجه به تصمیم خودشان بدون نظارت هزینه می‌کنند.
دبیر زکات شهرستان خوشاب با تأکید بر اینکه بنا بر قانون باید زکات توسط کمیته امداد جمع‌آوری شود، تصریح کرد: در یکی از روستاها شاهد هستیم هیات امنای یک مسجد مدت پنج سال زکات فطریه جمع‌آوری شده را هزینه نکرده‌اند و برای مقاصد خاصی که در نظر دارند، نگه داشته‌اند در حالی‌که باید تا غروب همان روز زکات فطریه به دست نیازمندان برسد.

وی اضافه کرد: با توجه به درآمد پایین کشاورزان منطقه و واجب نشدن زکات برای برخی از کشاورزان، به دنبال جذب زکات مستحبی از طریق خیران هستیم.

captcha