اختصاص بیش از 33 میلیارد تومان به طرح مشاغل خانگی در کردستان
کد خبر: 3671363
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹

اختصاص بیش از 33 میلیارد تومان به طرح مشاغل خانگی در کردستان

گروه اقتصاد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به تسهیلات دولتی اختصاص یافته برای توسعه و رونق مشاغل خانگی کردستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت در این حوزه 33 میلیارد و 600 میلیون تومان برای استان کردستان در نظر گرفت در حالیکه رقم ابلاغی به استان در سال گذشته تنها 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، احمد رشیدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان شامگاه گذشته، 18 آذرماه در برنامه زنده گفتمان شبکه کردستان با تاکید بر عزم دولت برای ایجاد اشتغال پایدار و مبارزه جدی با پدیده بیکاری اظهار کرد: دولت امسال اعتبارات و تسهیلات بسیار چشمگیری برای اشتغال بویژه در استانهای کم برخوردار کشور اختصاص داده است.
رشیدی در همین راستا به طرح اشتغال فراگیر اشاره کرد و افزود: امسال بالغ بر یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد طرح‌های اشتغالزا در کردستان اختصاص داده است.
وی سهم کردستان از تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی حوزه اشتغال را 700 میلیارد تومان دانست و اعلام کرد: ما باید با ارائه طرح‌های توجیهی مناسب، رقم قابل توجهی هم از محل 500 میلیارد تومان اعتبار کشوری، برای استان جذب کینم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان همچنین به تسهیلات دولتی اختصاص یافته برای توسعه و رونق مشاغل خانگی کردستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت در این حوزه 33 میلیارد و 600 میلیون تومان برای استان کردستان در نظر گرفت در حالیکه رقم ابلاغی به استان در سال گذشته تنها 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بود.
رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: براساس سامانه در نظرگرفته شده برای این طرح؛ دانش آموختگان متقاضی طرح کارورزی و همچنین بنگاههای پذیرنده کارورز در این سامانه ثبت نام می کنند و در صورت دارا بودن شرایط، متقاضیان می توانند به مدت 4 تا 6 ماه در بنگاه های مشمول طرح مشغول بکار شوند.
وی با بیان اینکه دستمزد کارورزان متناسب با مدرک تحصیلی آنها از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پرداخت می شود، یادآور شد: بیمه این افراد نیز توسط تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و بنگاه‌های پذیرنده کارورز، هیچگونه هزینه ای را متقبل نمی‌شوند.

captcha