ضرورت حمایت از نشر دینی/ نویسندگان این حوزه به مردم معرفی شوند
کد خبر: 3671414
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

ضرورت حمایت از نشر دینی/ نویسندگان این حوزه به مردم معرفی شوند

گروه فرهنگی: نویسنده برجسته مشهدی با بیان اینکه کتاب‌های قرآنی و ادبیات دینی نیازمند حمایت هستند، عنوان کرد: در حوزه دینی، پژوهش و ادبیات داستانی، هنوز نتوانسته‎ایم نویسندگان بومی را به مردم معرفی کنیم.

سعید تشکری، نویسنده و فیلمنامه‌نویس برجسته مشهدی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: برای پرورش مخاطب و نویسنده لازم است که محافل مردمی در طول سال و در بازه زمانی مشخص تشکیل شود تا نویسندگان از نزدیک با مردم در ارتباط باشند و در مورد آثار و کارهایشان با مخاطبان خود مستقیم گفت‌وگو کنند.
تشکری در ادامه گفته‌های خود، افزود: لازم است به جای تمرکز بر مدیران، به معرفی نویسندگان پرداخته شود و نویسندگان در کنار ناشران قرار گیرند و معرفی شوند.
رسانه‌ها در معرفی نویسندگان بومی به رسالت خود عمل نکردند
وی با طرح این پرسش که آیا نشرهای برند ما آنقدر که نویسندگان خارجی را پوشش می‎دهند چقدر به نویسندگان داخلی می‌پردازند، عنوان کرد: رسانه‌ها در معرفی نویسندگان بومی به رسالت خود عمل نکرده‌اند و مخاطبان ما نویسندگان خارجی را بیشتر از نویسندگان بومی می‌شناسند، گویی که آن‌ها در ایران متولد شده‌اند و ما در کشور خود غریبه هستیم.

نیازمند معرفی نویسندگان در حوزه دین، پژوهش به مردم هستیم

عضو بین‌المللی کانون جهانی تئاتر ITCA با انتقاد از اینکه در مشهد حتی یک جنگ ادبی نداریم، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب یک رویداد و گردهمایی است و لازم است که در طول سال مردم با نویسندگان در ارتباط باشند و نویسندگان خود را بشناسند.
مدرس ادبیات نمایشی و داستان‌نویسی با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی کتاب و ناشران جهان اسلام که در مشهد برگزار شد، بیان کرد: امسال این نمایشگاه شکل ظاهری خوبی داشت و در شهر رونق فراوانی پیدا کرد اما اینگونه نمایشگاه‌ها باید گسترده‌تر باشد.
نیازمند معرفی نویسندگان در حوزه دین، پژوهش به مردم هستیم
وی در ادامه با بیان اینکه کتاب‌های قرآنی و ادبیات دینی نیازمند حمایت هستند، عنوان کرد: در حوزه دینی، پژوهش و ادبیات داستانی هنوز نتوانسته‎ایم نویسندگان بومی را به مردم معرفی کنیم. در بخش نشر از نظر آماری مشکلی نداریم اما در بخش معرفی آثار و نویسندگان به مخاطبان و توزیع مشکل داریم که لازم است تلاش بیشتری صورت بگیرد.
تشکری از انتشار دو اثر جدید خود در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: دو رمان که امسال برای اولین بار چاپ شده است تحت عناوین «رژیستور» و «من سقراط مجروح را دوست دارم» است و از آثار دیگرم که چاپ دوم یا سوم آن‌ها امسال به بازار عرضه شده است، «باد باران»، «پاریس پاریس»، «وقتی زمین دروغ می‌گوید» و «مشاق و غریب غریب» هستند.
یادآور می‌شود، سعید تشکری، متولد 1342 در قوچان، فارغ التحصیل ادبیات نمایشی ونویسنده و کارگردان، عضو کانون ملی منتقدان تئاتر، عضو بین‌المللی کانون جهانی تئاتر ITCA، مدرس ادبیات نمایشی و داستان‌نویسی، برگزیده‌ی اول مسابقات نمایشنامهنویسی کودکان و نوجوانان یونسکو، برنده نویسنده‌ی برتر از نخستین جشنواره‌ی نماز و نیایش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 1388، برگزیده بیست سال نمایشنامه‎نویسی دفاع مقدس در سال 1386- تهران و... است.

captcha