اساس رشد و تعالی جامعه چیست
کد خبر: 3671415
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۹
حجت‌الاسلام ناصری‌پور تبیین کرد:

اساس رشد و تعالی جامعه چیست

گروه جامعه: هر مقدار جامعه با قرآن و اهل بیت مأنوس شود اساس اخلاق در جامعه تعالی پیدا می‌کند و از هجمه به دور خواهد ماند؛ در این میان هر مقدار جوانان ما نیز با قرآن، مبانی و مفاهیم قرآنی و احادیث زاویه پیدا کنند، بدون شک جامعه نیز به‌سمت انحطاط پیش خواهد رفت.

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به سوالی مبنی بر جایگاه تبیین معارف دینی و قرآنی در جامعه بخصوص در بین جوانان و اساس رشد و تعالی آنها گفت: امروز متاسفانه در جامعه هنوز حقایق، سیره و انوار آسمانی قرآن کریم، برای خیلی‌ها به ویژه جوانان مکشوف نیست و جایگاه پایتخت نیز از این منظر و از نظر مسائل فرهنگی و اجتماعی آنچنان که باید پاسخگوی این مسئله نبوده است.

وی با بیان اینکه همه سازمان‌ها ازجمله سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و آموزش و پرورش باید به شکل‌گیری شخصیت افراد در جوانی و نوجوانی حساس باشند، افزود: با توجه به هجوم آسیب‌ها و تهاجم فرهنگی که معنویت و روحیات جوانان را هدف قرار داده است، آنچه ضرورت دارد این است که به ذات و فطرت پاک جوان‌ها اعتقاد داشته باشیم و قبل از هرچیزی روی آن سرمایه گذاری کنیم.

رئیس انجمن مطالعات خانواده با بیان اینکه باید در برنامه‌ریزی‌های حوزه جوانان به باورمند کردن جوانان و استفاده از روش‌ها و ابزارهای جدید و نوین توجه ویژه داشت، تصریح کرد: پس از توجه به نوجوانان و جوانان باید به الگوسازی آنان توجه کنیم؛ الگوهایی که ازنظر ساختاری و معنوی پایه و الگوی ما هستند و معرفی آنها به جوان‎ها ضرورت دارد. بهترین آنها سیره اهل بیت(ع) و انوار آسمانی قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور راه مقابله با ناهنجاری‌ها و مشکلات جامعه و هدایت جوانان را انس و الفت با قرآن کریم دانست و بیان کرد: آمار نامناسبی از گوشه و کنار کشور در موضوعاتی مثل طلاق، نزاع، خشم و یا همچنین مسائلی مانند غیبت و تهمت در روابط خانوادگی، همسایگی و امثال آنها به گوش می‌رسد، که مخالف مسیر تربیت است و تنها راه مقابله با آن توجه و انس به قرآن کریم است.

رئیس انجمن مطالعات خانواده با تاکید بر اینکه اساس اخلاق و تربیت جامعه اسلامی محبت است، ادامه داد: همان‌طور که پیامبر(ص) فرمودند اصل محبت به‌وسیله ارتباط با قرآن و اهل بیت(ع)، شکل می‌گیرد؛ لذا اساس رشد و تعالی جامعه نیز اخلاق است. اخلاقی که موارد زیادی را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام ناصری پور با تاکید بر اینکه توجه به آیات مربوط به زندگی و تکریم زندگی، باید جز اولویت‌های خانواده‎ها، جوانان و تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باشد، افزود: هر مقدار جامعه با قرآن و اهل بیت مأنوس شود اساس اخلاق در جامعه تعالی پیدا می‌کند و از هجمه به دور خواهد ماند؛ در این میان هر مقدار جوانان ما نیز با قرآن، مبانی و مفاهیم قرآنی و احادیث زاویه پیدا کنند، بدون شک جامعه نیز به‌سمت انحطاط پیش خواهد رفت.

captcha