رقابت 1500 استاد و دانشجو در مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اراک
کد خبر: 3671426
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
فرخی خبر داد:

رقابت 1500 استاد و دانشجو در مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون مرحله واحدی بیست‌وسومین دوره مسابقات کتابخوانی قرآن و عترت ویژه اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور 1500 داوطلب برگزار می‌شود.

احمد فرخی، مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون مرحله واحدی بیست‌وسومین دوره مسابقات کتابخوانی قرآن و عترت ویژه اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سه‌شنبه، 21 آذر با حضور بیش از 1500 داوطلب در شهرک دانشگاهی امیرکبیر برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: دانشجویان در این دوره از مسابقات در 10 رشته تفسیر قرآن کریم، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی، ترجمه قرآن کریم به زبان فارسی، زندگی چهارده معصوم(ع)، زندگی پیامبر(ص)، نماز، احکام برادران، احکام خواهران، آشنایی با نهج البلاغه، زیارت عاشورا و جامعه کبیره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و اساتید نیز در سه رشته احکام، نماز و زندگی چهارده معصوم(ع) رقابت میکنند.
فرخی ادامه داد: نتایج حداکثر تا یک ماه پس از برگزاری آزمون اعلام می‌شود. نفرات برتر هر رشته این دوره از مسابقات به سی‌و‌سومین جشنواره قرآن و عترت اعزام خواهند شد.
وی افزود: بیش از 500 داوطلب نیز در واحدهای خنداب، شازند، آستانه و مهاجران که وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی اراک هستند با هم رقابت می‌کنند. در این واحدها دانشجویان در رشته‌های تفسیر قرآن، احکام برادران، احکام خواهران، زندگی پیامبر(ص) و نماز و اساتید در رشته نماز با هم رقابت می‌کنند.

captcha