برگزیدگان مسابقات حفظ قرآن مجمع غرب مهد قرآن تهران معرفی شدند
کد خبر: 3671434
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

برگزیدگان مسابقات حفظ قرآن مجمع غرب مهد قرآن تهران معرفی شدند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات حفظ قرآن حافظان عضو مجمع غرب مهد قرآن استان تهران از سوی داوران معرفی و طی مراسمی در محل مسجد علی‌‌بن‌ ابیطالب‌(ع) مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه مهد قرآن، بتول پورابراهیمی، مسئول مجمع غرب این مسابقات قرآنی گفت: یازدهمین دوره مسابقات حفظ قرآن حافظان عضو مجمع غرب مهد قرآن استان تهران با همکاری امام جماعت و مسئول کانون فرهنگی مسجد علی‌ابن‌ابیطالب(ع) با شرکت 100 حافظ قرآن در اجزاء مختلف تا حفظ کل برگزار شد.
وی با اشاره به نفرات برتر در این مسابقات، ادامه داد: در رشته حفظ یک جزء قرآن کریم مقطع سنی کمتر از 16 سال محمد مهدی‌لو و سیدعلی امام و زهرا ملکی برزگر حائز رتبه‌های اول تا سوم، در رشته حفظ یک جزء مقطع سنی بزرگسالان گیتی ترکاشوند، فاطمه شریفی و نسیم گرجی عناوین نخست تا سوم، بیتا برزگر، نازنین زهرا میرزایی و معصومه محمدی رتبه‌های اول تا سوم حفظ سه جزء را به خود اختصاص دادند .
پورابراهیمی اضافه کرد: در رشته حفظ هفت جزء مهرداد و محمدحسین بیات و زیبا میرزایی رتبه اول تا سوم، در رشته حفظ 10جزء نیز مهران هاشمی و سعیده مرادی و زهرا اکبری مقام دوم تا سوم و سمیه بابایی، فاطمه عسگری و زهرا باقرزاده در حفظ پانزده جزء قرآن به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی بیان کرد: مهدیه خطیب شهیدی نفر اول رشته 20 جزء را به خود اختصاص داد و در رشته حفظ کل قرآن نیز فاطمه ترکاشوند مقام نخست و رقیه دخیلی و بتول عبایی به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند .
مسئول مجمع غرب این مسابقات قرآنی گفت: آئین اختتامیه یازدهیمن دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن همزمان با ایام ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) با حضور حجت‌الاسلام امامی، امام جماعت مسجد، سیدمهدی سیف، عضو هیئت علمی مؤسسه مهد قرآن، جواد فومنی، مدیر مهد قرآن استان تهران و شرکت نمازگزاران، خانواده‌های حفاظ و علاقه‌مندان به قرآن کریم در محل شبستان مسجد علی‌‌بن‌ ابیطالب(ع) واقع در غرب تهران، فلکه دوم صادقیه، خیابان آیت‌الله کاشانی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار شد.
یادآور می‌شود، مجمع غرب مهد قرآن استان تهران با دارا بودن 10 کانون تحت پوشش در شمال و جنوب غرب تهران در امر آموزش‌های جامع قرآن به ویژه حفظ قرآن و مفاهیم و سایر رشته‌های قرآنی برای ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی فعال است. این مجمع قرآنی در 23 فعالیت آموزشی بیش از 10 هزار حافظ قرآن در اجزای مختلف بخش بانوان و آقایان از مقطع سنی پیش‌دبستانی تا دانشگاهی تحت آموزش قرار داده است رشد و شکوفایی 60 حافظ کل قرآن از افتخارات مجمع غرب مهد قرآن استان تهران است.
همچنین مجمع غرب مهد قرآن استان تهران تحت پوشش مؤسسه کشوری مهد قرآن است. مؤسسه مردم نهاد مهد قرآن سالیانه بیش از 10 هزار قرآن آموز در سراسر کشور در آموزش جامع قرآن شامل حفظ اجزاء مختلف تا حفظ کل قرآن، مفاهیم و سایر رشته‌های مرتبط قرآن را با کمک خیرین به صورت رایگان تحت آموزش قرار می‌دهد و علاقه‌مندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای ترویج ، توسعه و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه به این مؤسسه اختصاص دهند.

captcha