شهدا با الگو پذیری از سیره نبوی اخلاق را در جامعه تبیین کردند
کد خبر: 3671448
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

شهدا با الگو پذیری از سیره نبوی اخلاق را در جامعه تبیین کردند

گروه اجتماعی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) باعث اعتلای دین شد، گفت: شهدا با الگو پذیری از سیره نبوی و ائمه اطهار(ع) و با ایثار خونشان، اخلاق را در جامعه تبیین کردند و ما اگر می خواهیم این سیره جاودان باقی بماند باید با نگاهی الهی و معنوی برای همه افراد جامعه احترام قائل شویم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، محمدرضا سوقندی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان 19 اذر با  بیان اینکه هفته وحدت فرصت مناسبی را برای تبیین اخلاق در جامعه فراهم کرد،گفت: علی رغم پیشرفتهای بشر در زمینه های علمی، پزشکی، دانش هسته ای این پرسش مطرح می شود که «اما آیا از نظر اخلاق نیز به توسعه و کمال رسیده ایم؟» و در مواجهه با این نوع پرسش ها باید گفت که پیام بعثت نبی مکرم اسلام(ص) تبیین اخلاق بود پس با الگو پذیری از ایشان می بایست راه کمال اخلاقی را در پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه اسلام در شرایطی مردم عربستان و حجاز و شام را باهم برادر کرد که تا پیش از آن، باهم در نبرد بودند، متذکر شد: پیامبر اکرم(ص) نه با شمشیر، بلکه با سلاح اخلاق، مردم را به سوی خود جذب کرد بنابراین باید در آئین هفته وحدت بر این اصل اساسی در سیره رسول الله(ص) تکیه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بابیان اینکه رعایت هرچه بیشتر اخلاق ما را به سیره نبوی نزدیک تر می سازد، یاداور شد: الگو پذیری از سیره رسول الله(ص) بزرگترین درس زندگی است که در محیط خانواده، مدرسه، دانشگاه، بازار و ارتباط با همه اقشار مختلف مفید فایده است.

سوقندی با بیان اینکه اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) باعث اعتلای دین شد،افزود: شهدا با الگو پذیری از سیره نبوی و ائمه اطهار(ع) و با ایثار خونشان، اخلاق را در جامعه تبیین کردند و ما اگر می خواهیم این سیره جاودان باقی بماند باید با نگاهی الهی و معنوی برای همه افراد جامعه احترام قائل شویم.

به گفته وی؛ دور شدن از اخلاق ما را از سبک زندگی ائمه اطهار (ع) دور ساخته و وارد تباهی می کند لذا باید صداقت، راستی و درستی که از محاسن و مکارم اخلاق حسنه نیز محسوب می شود، را سر لوحه امور خود قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

captcha